Battleborn - סיקור המשחק והגרלת 2 עותקים שונים שלו

מאת: לידור אטיאס

ב-Battleborn קורה דבר מדהים - יש משחק מוכן, ובו מגוון רחב של דמויות איתן אתם משחקים, משתמשים ביכולות, אפשרויות מזדמנות, כלים חיצוניים, נשקים שונים ומשונים, כל זאת לצד גרפיקה שפשוט נתפרה במיוחד למשחק הן בסגנון שלה והן ובאיכותה, ועדיין - אין מולטיפלייר.

כמובן שהאפשרות הזו קיימת, אלא שבאופן אישי, אני יכול להעיד על עצמי שכל 10 הנסיונות שבהם המתנתי בין 10 ל-20 דקות היו לשווא, ולא הצלחתי למצוא אפילו משחק אחד ברשת. במקרה הטוב? מצאתי קבוצה, הכרתי כמה אנשים, ויחד איתם פרשתי למצב שיתוף הפעולה במשימות העלילתיות. במצב הפחות טוב? נותרתי לבדי במערכת ההמתנה למשך דקות ארוכות אלא שאין קול ואין עונה.

וכך יצא, שמשחק מבוסס מולטיפלייר, נאלץ להסתמך או על הבוטים שהוא מספק לשחקנים כדי למלא את החלל של השחקנים האחרים בכל משחק, או על העלילה שלו, והתוצאה? לא טובה. ובכל זאת, מיד תקראו דעה מאוד חיובית שלי על כל מרכיבי המשחק, אלא שהדעה הזו תקפה לדבר אחד - מצב ה-Story Mode של המשחק(אלא אם כן מסיבה מסויימת סיגלתם לעצמכם גם את המולטיפלייר של המשחק במצב Offline לצד בוטים).

ובכן, נתחיל מהמשחקיות, וכמו במקרה של Hitman, נדבר על מספר נקודות שיובילו אותנו זו אל זו עד לשלב הסיכומים, כאשר תחילה נדבר על דבר שהפך לסימן ההיכר של המשחק ולמאפיין בולט במשחקיות שלו - מגוון הדמויות הרחב.

חברים בכל מיני צבעים

כפי שכבר אמרתי, מה שצפוי להתברר כמאפיין הבולט ביותר במשחקיות של Battleborn הוא מגוון הדמויות הנהדר שיש בו, וזה שמוציא את העגלה מהבוץ בהתחשב בבעיות עם המשחק ברשת. במשחק בסך הכל 25 דמויות, לא כולל את כל אותן דמויות שניתן לרכוש כחלק מחבילות ההרחבה. הדבר היפה בכל זה הוא לא רק מספר הדמויות במשחק, אלא העובדה שכל דמות היא לחלוטין עולם ומלואו. לכל דמות ודמות תפרו ב-Gearbox תכונות בצורה מדויקת ובהתאם לנתוני הדמות כגון מסה, אופי, סוג הנשק, תפקיד הדמות בשדה הקרב ועוד.

לדוגמה, דמות מיליטנטית ועצומה כ-Montana השרירי והאדיר, קיבלה מצד אחד תכונות של איטיות, ומצד שני כמות החיים של Montana מאוד גבוהה לצד יכולות שבעיקר קשורות למעיכת האוייבים בדרך זו או אחרת, אתם יכולים לדחוף אותם ואף להרעיד את הקרקע ולהעיף אותם מפניכם. והנשק? מדובר במכונת ירייה עצומה שמתאימה למימדיו האדירים של Montana ומתאימה בעיקר לטווח קרוב עד בינוני.

מצד שני, בידיים של Thorn למשל, יש קשת עצומה, ויש לזה תכלית. מדובר בדמות שיותר ממוקדת בטווח הרחוק ומתפקדת כקשתית זריזה בשדה הקרב, לפיכך היא קיבלה תכונות של זריזות, חיצים עוצמתיים וגם כמות חיים לא קטנה בכלל שהיא מסוגלת להעלות באמצעות כישוף, כך שאולי כדי להטיל ספק במשפט "יותר גדול - יותר טוב".

דבר נוסף שמאוד יפה בהקשר של הדמויות הוא האופן שבו אתם מקבלים את הכלים להתחלה, אך על מנת לפתוח דמויות עליכם להוכיח את עליונותכם, ולעיתים אף בעימות חזיתי מול הדמויות הנעולות במסגרת ה-Story Mode של המשחק. קחו כדוגמה את Isic, אותו תצטרכו להביס כנוול הראשי באחד משלבי ה-Story Mode כדי שתוכלו לשחק עימו.

אם כן - הדמויות מעשירות עד מאוד את המשחקיות וכל התכונות שלהן נבחרות בקפידה ובהתאם למגוון המאפיינים של כל דמות, וזה כולל בעיקר את היכולות המיוחדות והנשקים של כל דמות.

!Fire in the hole

ובכן, הנשקים והיכולות המיוחדות בהחלט נבחרו בקפידה בהתאם לכל דמות ודמות. אבל האם המגוון בא לידי ביטוי גם כאן? התשובה היא כן. לכל נשק יש את הייחוד שלו, הן מבחינת הטווח, הן מבחינת הנזק, והן מבחינת אופן הירי. מה זה אומר? כל נשק שהוא לטווח רחוק פועל קצת אחרת, לא לכולם אותו טווח ולא כולם יורים באופן דומה - יש חץ וקשת ויש גם נשק חם. אותו הדבר נכון גם לגבי הנשקים לטווח הקרוב.

אלא שהרעיון במשחק הוא בבירור לא לירות באופן שרירותי לכל עבר. יש צורך גדול ביכולות המיוחדות ואם אתם יכולים למנות את השניות עד לאפשרות להשתמש ביכולת בפעם הבאה(לאחר שהפעלתם אותה) - עשו זאת. הדבר היפה הוא קודם כל בבחירה של התכונות. לאחר שלכל דמות הותאם נשק משלה, בחלק מהמקרים ניתנה לאותה דמות גם יכולת שקשורה לנשק, וזאת כמובן כשיש בכלל צורך ביכולת לנשק. 

ניקח את Montana כדוגמה שוב. במקרה שלו, אין צורך בטעינת הנשק, אלא רק לשמור על הטמפרטורה שלו יציבה בכל עת. למה הכוונה? ככל שיותר ויותר כדורים נפלטים מן הנשק באותו פרק זמן, כך הנשק מתחמם יותר ויותר(חום הבא לידי ביטוי בצבע הכתום שמופץ מתוך הנשק). אלא שהנשק עצמו יכול להתחמם עד רמה מסוימת, בה לא ניתן לירות יותר מן הנשק. מה הפתרון? תוכלו להקפיא את הנשק לזמן מה כך שהוא לא יתחמם כה מהר.

אלא שהתכונות הקבועות הן לא התכונות היחידות וניתן להוסיף עליהן מאפיינים חיוביים נוספים ככל שמתקדמים בקרב וצוברים יותר ויותר נקודות. המאפיינים הנוספים הם פרי בחירתכם ואם אתם משחקים בגרסת המחשב כמוני, כפתור ברירת המחדל לפתיחת תפריט הבחירה של אותם מאפיינים הוא 1. ברגע שתינתן לכם בחירה תוכלו לבחור באחת מתוך 2 אפשרויות לשיפור הדמות שלכם, שיפור שיימשך כל עוד הקרב הנוכחי נמשך, ולא מעבר לזה.

אלא שכל זה לא רק פרקטי, מגוון ומעניין, אלא גם מאוד יפה. 

שפיכות צבעים

כן, המשחק גם מאוד יפה, וזה מוביל אותי לדבר על הגרפיקה שלו, שהיא בראש ובראשונה צבעונית. בין אם יש לכם מחשב מדהים שמריץ את המשחק על הגרפיקה הגבוהה ביותר ובין אם המחשב שלכם בקושי עומד בדרישות המינימום, אתם תראו צבע ללא הרף, דבר שלחלוטין נקשר קשר ישיר לאופי המשחק. כשם שהגיוון הוא מנת חלקה של המשחקיות, כך הוא גם קיים בנישה של הגרפיקה. כל מפה עומדת בפני עצמה, עם סגנון מעט שונה, כאשר המשותף לכל המפות היא אותה צבעוניות. מכיוון שדבריי עשויים להשתמע לשתי פנים, אבהיר את עצמי - אני לא מתכוון לצבעוניות במובן של "נראה כאילו מישהו השתולל יותר מידי עם המון דליי צבע", אלא יותר במובן של "הגיוון רק חזק עוד יותר לצד צבעוניות מקסימה שכזו".

המפות עצמן לא קטנות בכלל ויוליכו אתכם על פני תוואי שטח מאוד גדול בו תראו גם שלג לבן, גם מבנים אפורים וגם הרבה מאוד אוייבים ומכונות ירי מכל המינים והסוגים. יש מגוון די גדול של אוייבים מבחינת המראה, ועל כך אני מעוניין להסיר את הכובע בפני היוצרים מפני שאי אפשר להגיד משפט שכזה על כל משחק שמגיע לשוק בימינו. 

בנוסף לכך, במשחק גם כמובן קיימים אפקטים ויזואליים. האפקטים עצמם הם מאוד ציוריים וחביבים, אך אי אפשר להגיד הרבה מעבר לזה. בסך הכל האפקטים באים לידי ביטוי גם בנשקים, גם ביכולות, וגם בכל מיני מלכודות שיציבו לכם אוייביכם או להיפך.

לסיכום - יש משחק צבעוני ולא רע בכלל עם מגוון רחב של דמויות ומשחקיות מדליקה למדי, אבל עד כה לא נקרתה בדרכי האפשרות לשחק ברשת עם חברים חדשים מרחבי העולם - עובדה בלתי מתקבלת על הדעת, אך בהתחשב בבטא הפתוחה והמוצלחת של המשחק, קיימת בי התקווה שזה ישתנה.

ציון סופי: 6.5 מתוך 10

אבל דיברנו גם על הגרלה, וכמובן שאין לי כל סיבה לשקר לכם. 2 עותקים דיגיטליים שונים של Battleborn, האחד ל-PS4 והמשנהו ל-Xbox One כבר אצלי ויגיעו לשני זוכים מאושרים. מה בסך הכל צריך לעשות? כרגיל - לייק לעמוד הפייסבוק של "המרקע" ושיתוף פוסט ההגרלה הרשמי שיצורף בהמשך(מתוך אותו פייסבוק של האתר). אלא שאם אתם רוצים להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם, הכנתי עבורכם שאלון טריוויה קטן בכלי ההגרלה המצורף(זה שחובה להירשם דרכו) והוא לא חובה, אבל אם תענו על כולו נכונה, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם פי 3.

אלא שרגע לפני שאתם ניגשים להרשמה להגרלה, אני רוצה להודות בענק ל"הד ארצי" על סיפוק עותקי הסקירה וההגרלה גם יחד, שבלעדיה חברים, כל זה לא היה קורה.

להלן כלי ההגרלה ופוסט ההגרלה מתוך הפייסבוק של האתר:
a Rafflecopter giveaway

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.