קולנוע ישראלי - חדשות רעות וחדשות טובות על הפרק

מאת: לידור אטיאס

כל כך הרבה יוצא לי לדבר על סרטים זרים באתר כמו דדפול, באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק וסרטי אנימציה למיניהם עד שאני כמעט ושוכח מהתעשייה המקומית. כשאני מדבר על התעשייה המקומית אני מתכוון גם לקולנוע ישראלי כשלעצמו וגם על יחסי החוץ שלנו בתחום הקולנוע בכל הנוגע להפצת זרים בארץ, יחסים שהולכים ומדרדרים עם השנים. הבעיה עם ההדרדרות הזו היא שהפעם היא כבר נותנת את אותותייה וכנראה שהצופים הישראלים לא יזכו לצפות בבתי הקולנוע בארץ באחד הסרטים היותר מפתיעים של השנה.

אני מדבר כמובן על הסרט "Theeb".למקרה שלא שמעתם, מדובר בסרט ירדני מצליח מאוד שהביא לירדן את המועמדות הראשונה בהיסטוריה שלה לאוסקר בפרס הסרט בשפה זרה(החמישייה המובילה). לאחר מכן הוא גבר ממש לאחרונה על הסרט "אקס-מכינה" בדרך לזכייה בפרס הבאפטא לעבודת ביכורים.
אז נכון, "Theeb" הצליח מאוד במספר תחרויות עולמיות והוכיח את עצמו במישור הזה. אבל מה עם המישור הכלכלי?
"Theeb" הפך לאחת הסחורות החמות ביותר בפסטיבל ברלין ונמכר לעשרות מדינות ברחבי העולם. נחשו איזה ממדינות העולם לא נכללות ברשימת הקונות? ישראל. היה עניין רב מאוד מצד החברות הישראליות אך החברה האחראית על מכירת הסרט והפצתו סירבה לכך. למה? כי מדובר בחברה Mad Solutions שיושבת בקהיר ובאבו דאבי, שני מקומות שבהם האחוז האוכלוסייה שתומך בישראל כנראה לא שואף לאינסוף.

מיותר לציין שאותה חברה חסמה את אפשרות הפצת הפרוייקטים העתידיים שלה לישראל, פרוייקטים כדוגמת "The Reports On Sarah and Saleem"', "אהבה גניבה ושאר סיבוכים" וגם "Hi-Jab".
אז כן, כנראה שהמצב לא ישתנה מול החברה, אבל נותר לנו לקוות שהחברה הזו לא תצבור כוח ותשפיע על חברות אחרות, משום שהסרטים הזרים הם חשובים מאין כמותם, מהקטנים ביותר ועד שוברי הקופות. אבל למה שנשקע בדיכאון בתחילתו של סוף השבוע הזה? בואו נעבור לחדשות הטובות.

"אבוללה" הישראלי הוא מתחרה אמיתי כאן בארץ לסרטי הילדים של דיסני ושאר הגדולות. הוא הפך לשובר קופות ישראלי של ממש לאחר שדווח כי הוא עבר את רף 100,000 הצופים, הישג נהדר לכל הדעות. מה שהופך את ההישג ליותר מרשים היא העובדה שמדובר בסרט ילדים, ז'אנר שסרטים ישראליים טובים לא ממש צמחו מתוכו ואף התקשו מאוד למצוא קהל שמצידו ענה להם בבוז והמשיך הלאה לסרטים כמו "הקול בראש" ו"הדינוזאור הטוב".

אני מוכרח להגיד שאני מקווה מאוד ש"אבוללה" פתח את הדלת לסרטים והפקות נוספות מהסוג הזה שירוממו את הקולנוע הישראלי עוד קצת, משום שהתוצרת המקומית היא חשובה ביותר והיא זו שעשוייה להביא את מדינת ישראל למעמד בינלאומי טוב בהרבה משהוא היום בתחום הקולנוע ואולי אפילו בטלוויזיה.
מה דעתכם על מה שקרה לאחרונה? את "אבוללה" כבר ראיתם?

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.