שישבת - מדריך קצר לקולנוע בסוף השבוע הקרוב

מאת: לידור אטיאס

כולנו מחכים בקוצר רוח לסוף השבוע בכל עת, רק שיגיע וישרה עלינו מעט נחת. רבים מאיתנו גם בוחרים בבית הקולנוע כמקום בילוי לסוף השבוע, בין אם ביום שישי בערב עם כמה חברים או דווקא בשבת בבוקר עם הילדים. אבל השאלה הכי גדולה שנשאלת היא "מה רואים?", הרי לא נלך לקולנוע בלי לדעת איזה סרט אנחנו מעוניינים לראות. על השאלה הזו אני בא לענות לכם במאמר הזה לקראת סוף השבוע שבא עלינו לטובה ואני מקווה שתצאו מפה עם דעה מגובשת יותר.

הקטגוריה הראשונה תהיה הפעם סרט חדש שמתאים למבוגרים ונוער בוגר יותר.

השבוע אני מציג לכם את הבחירה הברורה ואולי אפילו המובנת מאליה - דדפול. הסרט הזה כבר סוקר באתר אבל בכל זאת אתן לכם סקירה מתומצתת לגביו כאן - מדובר בסרט אקשן-קומדיה של אולפני FOX וסרט גיבורי העל הכי פחות שגרתי שנראה אי פעם על מסכי הקולנוע. דדפול, גיבור הסרט, הוא למעשה האנטי-גיבור המושלם ולמרות זאת קשה שלא להתאהב בו.
אני מניח שבשלב הזה התהיה הגדולה ביותר אצל קורא ממוצע היא "מה עם העלילה? סרטי קומדיה בדרך כלל לא מתאפיינים בעלילה רצינית" - אז נכון, העלילה של דדפול לא ממש רצינית וגם כמעט ולא מכילה בתוכה דמויות עם עומק, אבל היא עדיין מספיק טובה בשביל לחבר ביחד את כל המרכיבים של הסרט.

ובכן, עד כה הבנו שלא מדובר בסרט גיבורי על "קלאסי" אבל עכשיו נבין איזה מאפיינים של הסרט דווקא כן קלאסיים לסרטים מקבילים.
כפי שציינתי, דדפול הוא סרט אקשן-קומדיה, ובשתי הקטגוריות הללו הוא עונה כמעט במדוייק על מה שאפיין סרטי קומדיה וסרטי אקשן עד היום. מבחינת ההומור, כמו הרבה סרטי קומדיה אחרים - ההומור בסרט רדוד במיוחד, אז לא להתלהב מההייפ שנוצר סביב הסרט, אם זה לא סוג ההומור שאתם אוהבים אין לכם סיבה לראות את הסרט הזה.
מבחינת האקשן - פיצוצים, סצנות אקשן, קרבות וגם הרבה דם. חסר משהו?

לסיכום - דדפול הוא סרט מאוד מומלץ לחובבי הומור פחות מורכב וגם למי שאוהב אקשן. אם שילוב של שני הדברים הללו מהווה עבורכם "ארוחת מלכים" - הסרט הזה לחלוטין בשבילכם.

הקטגוריה השנייה תהיה סרט ילדים שמתאים לכל המשפחה 

בקטגורייה הזו אני מתכבד להציג לכם השבוע את הסרט הרוח הקטנה שהוא אמנם סרט אנימציה אבל איננו של דיסני או פיקסאר כי אם סרט גרמני. הדבר שהכי מעניין בסרט הזה הוא שהוא משלב בין האלמנט של סרט ילדים/לכל המשפחה לבין משהו שהוא כביכול האנטיתזה של זה - רוח רפאים, אלמנט שיותר מתאים לסרטי אימה מפחידים.
אבל הרוח הקטנה דווקא מאוד חביבה ויצר הסקרנות שלה הוא מה שיוצר את העלילה הלא ממש מרשימה של הסרט הזה, אבל אם ילדכם עוד צעיר דיו כדי לא להפוך למבקר קולנוע קשוח כבר בגילו וכן להנות מהדמויות ומההווי בסרט כפי שהוא, ייתכן כי הוא בהחלט יהנה מסרט אנימציה פחות שגרתי וכזה שלא הגיע מדיסני.

אם לתת כמה מילים על העלילה בשביל להסביר פחות או יותר במה היא מסתכמת - הרוח הקטנה קמה בכל לילה בחצות לשעה קלה של סיור לילי.
באחד מן הימים שעון העירייה הוזז בטעות 12 שעות קדימה במעין בדיקה שנתית שנערכת לו ובעקבות כך, למרות שהדבר אסור, הרוח יוצאת לטייל בשעה 12 בצהריים. הפחד משתלט עליה בעקבות העובדה שהיא הופכת להיות נרדפת והיא מחפשת סיוע חיצוני לפתרון הבעיה.

שוב, מאוד תלוי בהעדפות שלכם ושל ילדכם, יתכן שתאהבו ויתכן גם שלא.

הקטגוריה השלישית וגם האחרונה תהיה סרט דרמה 

הפעם אדבר על הסרט ברוקלין. אין מה לעשות, הטריילר שלו לא מלא בפיצוצים ואקשן, ובסופו של דבר מדובר גם בסרט עם נגיעות רבות של רומנטיקה. אבל אל תרשו לדבר הזה להרתיע אתכם - מדובר בסרט דרמה משובח שבימים הראשונים להשקתו הוא פשוט קטף מאות פרגונים וביקורות טובות ברחבי העולם מאת המבקרים, ויש לכך סיבה טובה.
העלילה סוחפת ומרגשת ואתם לא תהיו אדישים לה, בעיקר משום שמדובר בסרט דרמה לכל דבר ועניין.

מה שמעניין בסרט הוא שהוא מתוייג לגילאי 12+, פשוט כי אין בו איברים כרותים, שפה לא יפה ואלימות קשה מנשוא. אלא שהגישה הזו מוטעית והסרט עצמו הוא די כבד לילדים בגילאים שכאלו, כך שלפחות לפי דעתי הוא עדיף לגילאי 16+ אם אתם מספיק בוגרים לזה. כן, גם סרטים רומנטים יכולים לגעת, לרגש ולעניין גם אנשים שפחות התחברו לז'אנר הזה עד היום ואני בטוח שאם אתם מעריכים עלילות יפות אתם תמצאו עניין בסרט הזה.


עד כאן לפעם הזו - אני מקווה שתמצאו מה לעשות בסוף השבוע הקרוב ושתעבירו אותו גם במנוחה, גם בכיף וגם בשלווה ובנחת בסופו של דבר. רק אל תשכחו - אם אתם מבקרים בקולנוע, בקרו קודם כאן באתר ובידקו את המלצותיי לסוף השבוע הקרוב.



התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.