גיימינג | טיפים בסיסיים להתמודדות עם שגיאות שונות של משחקי מחשב

מאת: לידור אטיאס

אם אתם גיימרים, אין תחושה יותר גרועה מהתחושה שאתם מרגישים כשקניתם את משחק המחשב הכי חדש ומבטיח בשוק, זה שאמור לספק שעות של הנאה, אחד כמו Fallout 4 או GTA V, אבל גיליתם להפתעתכם שהוא קורס תוך כדי הפעלתו או בכלל לא פועל.
גיימינג

סמכו עליי, זה תמיד עשוי לקרות מידי פעם ואני יכול להעיד על עצמי שהסיבה שבגללה אני יודע להתמודד עם בעיות כאלה בצורה די טובה ויעילה היא פשוטה מאוד - בכל פעם שקרתה לי תקלה כלשהי למדתי כיצד להתמודד איתה עד שהצטברו די הרבה פתרונות במוחי. מה שתמצאו כאן הם טיפים בסיסיים למדי ובמידה וכן תהיה התעניינות בכתבה אני ארחיב את הדיבור על הנושא במטרה לסייע לכם.

אז בראש ובראשונה - איך המשחק יעבוד אם עוד לא הצלחנו להפעיל אותו? אני כמובן מדבר על אחת התקלות הנפוצות ביותר כיום כשזה נוגע למשחקי מחשב - "המשחק לא עובד לי", "המשחק לא פועל", "המשחק לא עולה" ושאר ירקות.
בחלק מהמקרים הבעיה הרבה פחות מסובכת ומסורבלת ממה שאתם עשויים לחשוב, וישנו פתרון בן 3 צעדים שעשוי לפתור לכם את הבעיה:
-הקליקו קליק ימני על האייקון של המשחק
-לחצו על "מאפיינים" ומיד לאחר מכן בחלון שיפתח לחצו על הלשונית "תאימות"
-סמנו ב-V את הסעיף "הפעל תוכנית זו כמנהל מערכת", לחצו "החל" וצאו מהחלון(כעת כמובן נסו להפעיל את המשחק)

ישנו עוד טריגר פשוט ביותר שעשוי להסביר את אי ריצתו של משחק על המחשב שלכם. מדובר על דרישות המערכת של המשחק. בדיקת דרישות המערכת היא הכרחית ואל לכם לדלג עליה.
באופן כללי קל מאוד לבדוק את דרישות המערכת של משחק, לבדוק את החומרה של המחשב שלכם וכמובן להשוות ביניהן.
-על מנת למצוא את דרישות המערכת של משחק כלשהו פשוט חפשו בגוגל "שם המשחק באנגלית + system requirements", לדוגמה "Fallout 4 system requirements".
-על מנת למצוא את החומרה של המחשב שלכם לחצו על "התחל" -> חפשו "הפעלה" -> בתיבה שתיפתח הקלידו dxdiag ולחצו אנטר, כעת יהיו מולכם מספר חלוניות שונות שיציגו לכם נתונים כמו מעבד, מערכת הפעלה, כרטיס מסך, זיכרון RAM וכו'. ואם אתם לא יודעים איך להשוות בין הדרישות למערכת שלכם ידנית(או רק חלקים ספציפיים מהם) תמיד אפשר להשתמש באתרים יעודיים אשר המועדף עליי הוא האתר Can You Run It.

עברנו את השלב הראשוני של הבעיות. נניח כעת כי כן הצלחתם להיכנס למשחק כלשהו אבל הוא קורס לכם. לבעיה הזו יש 3 גורמים מרכזיים שאנשים נוטים לא לחשוב עליהם תמיד, אבל יש להם השלכות:
-תמיד תבדקו שהדרייברים של כרטיס המסך שלכם מעודכנים, את זה ניתן לעשות בעזרת תוכנה ייעודיות של NVIDIA או AMD, תלוי בכרטיס המסך שלכם.
-אם אתם במחשב שלכם מותקנים 2 כרטיסי מסך(בעיקר אמור הדבר ללפטופים ומחשבים ניידים למיניהם) תדאגו להפעיל אך ורק את כרטיס המסך הייעודי ולבטל זה המשולב, אשר אין לו זיכרון משלו והוא בסך הכל מובנה בלוח האם של המחשב שלכם.
-אם המשחק שלכם הוא במסגרת של תוכנה כגון Steam, Uplay וכדומה, תמיד יש את האפשרות לבצע סריקה של קבצי המשחק, לפעמים מאותרים קבצים פגומים והם מותקנים אצלכם במחשב מחדש באמצעות הפונקציה הזו.

עד כאן למדריך הזה, אם אהבתם אותו אני אשמח אם תביעו את תמיכתכם, הערות כמובן יתקבלו בברכה ואתם מוזמנים תמיד לפנות אליי לכל צורך שהוא או שאלה/טענה.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.