זולנדר 2 - ביקורת סרט ללא ספויילרים

מאת: לידור אטיאס

המושג "בלתי נשכח" הוא נפוץ מאוד ויוצא לנו להשתמש בו לא מעט בדיבור כזה או אחר על סרטים. אלא שהוא יכול להתפרש לטוב ולרע, וכשאני אומר ש"זולנדר 2" הוא סרט בלתי נשכח, אני מתכוון למשמעות הרעה וזו שקיוויתי שהיא תהיה צינית בלבד, מפני שאני באמת רוצה לשכוח שראיתי את הסרט הזה, אבל כנראה שזה לא יקרה בקרוב. רוצים לדעת איך סרט עם כל כך הרבה כוכבים נכשל בצורה שכזו? אם כן - אני מזמין אתכם לקרוא את הביקורת שלי.
זולנדר 2


נתחיל משאלה קטנה: מה משותף לבן סטילר, אוון וילסון, ג'ון מלקוביץ', סטינג, טומי הילפיגר, וויל פרל, פנלופה קרוז וג'סטין ביבר? ניחשתם נכון - כל אלו הם אנשים מפורסמים, בין אם בזכות יכולות המשחק שלהם ובין אם בזכות יכולות השירה שלהם, אשר הולכים להצטער מאוד על השתתפותם ב"זולנדר 2". כן, כל מי שמופיע ברשימה הזו לקח חלק בסרט הזה - מבן סטילר שמככב בו כדרק זולנדר(עליו נדבר בהמשך) ואף ביים את הסרט והשתתף בכתיבת התסריט ועד לג'ון מלקוביץ' שמופיע בסרט לקטע קצר מאוד באורך של שניות ספורות.

אם כבר הזכרתי את התסריט שכתב בין היתר בן סטילר, אסביר לכם על מה מדברת עלילת הסרט, בעיקר כי זה חלק בלתי נפרד מההסבר המלא על הכישלון של הסרט הזה.
"זולנדר 2" שם במרכזו את דרק זולנדר(בן סטילר) והנזל(אוון ווילסון), 2 דוגמני עבר שבעקבות תאונה קשה באשמתו של זולנדר יצאו מהשוק ורוצים לחזור לדגמן, אך יש מי שלא רוצה בכך. הנזלר וזולנדר לומדים את עיקרי השינויים שקרו ב-15 שנות היעדרותם והם מגלים אט אט שחזרתם לא תהיה קלה בעקבות טיפשותו הרבה של זולנדר שמאפשרת למוגאטו(וויל פרל) להשתחרר מהכלא בדרך לפרשת רצח מחרידה. בעזרת ולנטינה ולנסיה(פנלופה קרוז) הם מקווים לעצור אותו.

די לקרוא את תקציר העלילה כדי להבין שמשהו לא בסדר פה - מדובר על עלילה נטולת תוכן אמיתי וחסרת מעוף. ומילא העלילה רעה, אבל אין מה שמפצה אותנו הצופים על מפח הנפש הזה - אם ב"גרימסבי" הייתה עלילה סבירה ולצידה אקשן מהנה במינון נכון והומור גס וחד במיוחד, כאן אין לא את זה ולא את זה. במעט מאוד זמן בסרט יש אקשן מהנה ושם החוויה נגמרת.
זולנדר 2
ההומור בסרט לא מובן ונקשר קשר ישיר לעלילה - מה שהופך גם אותו לנטול תוכן וחסר משמעות. מעט מאוד מההומור בסרט מצליח בכלל לחלחל למוחו של צופה סטנדרטי והכי הרבה שיצא לכם מהפה בסרט זה גיכוך קל או לחילופין הערה על כמה חבל שהגעתם לצפות בזה. באמת חבל.

דבר נוסף שמאוד מפריע לי בסרט הוא הדמויות - הדמויות לא מצחיקות, מרגיזות ולא קרובות ללהיות מעניינות. ניקח לדוגמא את דרק זולנדר. טיפשות של דמות עשוייה להיות מצחיקה אם היא במינון נכון ו/או אם היא מתאימה לדמות הספציפית שעלייה הולבשה התכונה הזו. במקרה הזה מדובר בהרבה יותר מידי מזה, ואני בספק אם דרק זולנדר זו בכלל דמות שצריכה לעלות על המסכים בבתי הקולנוע, פשוט כי היא ריקה מתוכן.

אם כבר מדברים על להרגיז, הרי לכם בעיה גדולה יותר בסרט - הוא מנסה להיות פארודיה של סרטי דרמה למיניהם ופשוט מסרב לעשות את זה כמו שצריך פעם אחר פעם - הבדיחות בנושא מוכנסות במקומות הכי לא נכונים ולא מתאימים לכך ובסך הכל - אם כבר אז כבר. אתה לא יכול לנסות להיות סתם סרט קומדיה טיפוסי שמשלב בתוכו אקשן וגם לנסות להיות פארודיה של סרטי מתח - תבחר אחד מהשניים ותלך עליו בכל הכוח.
זולנדר 2
וכמה מפתיע - הרווח הכולל של הסרט, זה שכולל בתוכו גם את התקציב וגם את הרווחים ממכירת הכרטיסים ברחבי העולם, עומד על קצת יותר מ-3 מיליון דולר, סכום זעום לעומת 32 מיליון דולר שהרוויח "זולנדר" המקורי אי שם בשנת 2001.

לסיכום - מדובר בעוגמת נפש אחת גדולה לשחקנים ולצופים כאחד, שיצטערו רבות על מעורבותם בדבר, בין אם בצפייה ובין אם בהשתתפות, ההומור דל ודלוח, מנסה לערבב בין מספר תחומים באופן הכי רע שיכול להיות והדבר הגרוע ביותר - לסרט הזה אין זהות אמיתית שהיוצרים שייכו לו. ימי הזוהר של "זולנדר" המקורי נגמרו וההמשך, "זולנדר 2", הגדיר את עצו כמו שצריך כמועמד רשמי לזכייה בכל אחד מפרסי הראזי בטקס שייערך בעוד בערך שנה.

"זולנדר 2" זמין ברחבי הארץ בבתי הקולנוע השונים כבר כעת.

ציון סופי: 3 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.