Mirror's Edge Catalyst - סיקור הבטא הסגורה

מאת: יהל רוזן ולידור אטיאס

הבטא של המשחק המצופה מבית EA, הלא הוא Mirror's Edge Catalyst, הגיעה. למזלי, הצלחתי להיכנס לבטא, אז אשתף אתכם קצת במה חשבתי עליה, אבל בלי ספוילרים כי עדיף לראות לבד, למען חוויה יותר טובה.
Mirror's Edge Catalyst

אז אתחיל עם הפוקוס העיקרי של הסדרה, הפארקור והריצה החופשית. קודם כל, בקצרה, הריצה החופשית (ככה זה נקרא במשחק), היא נהדרת. היא מאוד חלקה, ניתן לקלוט במהירות איך לרוץ על קירות ולטפס על גדרות, ממש מהרגעים הראשונים וללא כל קשר לנסיון קודם עם Mirror's Edge.
יתרה מכך, מסלול הלמידה של הטריקים בנושא הוא מהיר במיוחד, אבל, בתרגילים הקשים באמת, צפוי פער משמעותי בהבנה בין אנשים מנוסים יותר לאנשים מנוסים פחות - בעיקר אמור הדבר לתזמון קפיצות מעל אובייקטים וגם ביצוע של נחיתות רכות.

DICE בנתה את תהליך למידת הפארקור סביב המנטרה Easy to Learn, Hard to Master, שזאת הדרך הנכונה ביותר למערכת מהסוג הזה לפי דעתי.
יש עוד מערכת בפארקור הנקראת Focus Meter. מדובר בעצם במדד המתאר את הרצף של השחקן בריצה שלו, הוא עולה ככל שהשחקן מתמיד בריצה אחידה ללא עצירות. אלא שהוא קיים מסיבה מסויימת - במידה ותתמידו על ריצה אחידה ללא קטיעות ותטענו אותו עד הסוף, תינתן לכם האפשרות להתחמק מכדורים אוייבים, מערכת מאוד מדליקה שמכניסה הרבה סטייל מהיר וקצבי למשחק.

עכשיו, נעבור לדבר הבא, העולם הפתוח. העולם הפתוח במשחק החדש הוא התוספת הכי חשובה, בגלל שעולם הפתוח הוא חובה בכל משחק מבוסס פארקור(לפחות לדעתי). ומדוע? משום שרמת הפתיחות של העולם ובין היתר גם גודלו, היא לחלוטין פרופורציונית לכמות האפשרויות שאנחנו נקבל כשחקנים לביצוע של משימות ואיסוף של פריטים שונים על פני המפה, ולכן מבחינתי זוהי הגישה הנכונה ביותר ליצירת משחק מסוג זה. אלא שאני לא מתכוון להרחיב את הדיבור על הנושא הזה, מכיוון שלא נחשפנו לכמות מספקת של תכונות מתוך העולם הפתוח בבטא.
Mirror's Edge Catalyst
חידוש נוסף של DICE היא מערכת ה-Time Trial Creator, שזה סוג של כלי שנותן לשחקנים את האפשרות ליצור מירוצים סביב עיר הזכוכית בכל דרך אפשרית, בהם השחקנים יכוונו לזמן המהיר ביותר, ואחר כך יוכלו גם לשתף אותו עם העולם. זאת תוספת די מדליקה אשר מאפשרת לכם לשרוף עוד קצת זמן בדרכים נוספות ועל הדרך גם לשפר את היכולות שלכם במשחק. בנוסף, בזמן שאתם במירוץ, תוכלו לראות את ה-ECHO של יוצר המירוץ, כלומר, איך הוא עשה אותו במהירות המירבית, ולמעשה ניתנת לכם האפשרות להביס את היוצר בכבודו ובעצמו(מה שקרה לי כמה וכמה פעמים).
מדובר במערכת שלחלוטין עשתה לי חשק גם למערכת דומה בהקשר של יצירת קרבות מעניינים, אולי בהמשך.

אין ספק שלעשות פארקור ולרוץ על הגגות של עיר הזכוכית זה דבר מאוד מהנה והתוספות למשחק הן לא פחות מנהדרות, אבל זה לא הכל. יש גם את נושא המשימות, ואני מעוניין להרחיב עליו את הדיבור.

ראשית, יש משימות שנקראות Dash ו-Package Delivery, בהן תצטרכו לנצח את הזמן במסלולים שונים ולקחת חפץ ולהביא אותו למקום אחר בזמן מאוד מצומצם בהתאמה. המשימות שקשורות להעברת החפץ בנויות לשחקנים ברמה די גבוהה, ולמעשה מקצות זמנים מאוד קצרים למסלולים יחסית ארוכים, לעומת משימות ה-Dash, בהן יכולים להתנסות גם שחקנים ברמה נמוכה יותר.
Mirror's Edge Catalyst
שנית, יש כמובן גם משימות צד, אשר בבטא טעמנו מ-3 כאלה, 3 משימות שמרגישות מאוד טובות. המשימות שבבטא כיפיות ומרעננות, והן מרגישות כמו משימות ראשיות לכל דבר ועניין, יש אינטראקציות עם דמויות משניות בסיפור וכל זה יוצר לנו עלילות משנה רבות, דבר החשוב מאוד לעלילה הראשית כשלעצמה.

עד כה דיברתי על מה שעבד מאוד טוב גם קודם, אבל מה לעשות? Mirror's Edge המקורי לא היה מושלם, ומי מכם ששיחק בו ודאי זוכר שמערכת הלחימה הייתה מאוד שנויה במחלוקת.
אלא שעכשיו, בניגוד מוחלט למגמה שנרשמה במשחק הקודם, הלוחמה עברה "אקסטרים מייקאובר" ובין היתר כבר אי אפשר לקחת רובים מהאוייבים שאנו נלחמים מולם, ולכן מדובר בקרב מגע בלבד, ללא רובים, ומבחינתי זה מהלך טוב מאוד. מובן שהשינוי הזה איפשר ל-DICE לשנות את הלוחמה עוד יותר, ושימו לב מה בעצם קורה - בדומה למשחקי חרבות כמו War of the Roses, ניתן כעת לכוון את המכות לכל מיני איזורים בגוף האויב, וזוויות אידיאליות יותר יסבו נזק גדול יותר לאויב. נוסף על כך יש גם אפשרות לבצע תזוזות מהירות במטרה להתחמק ממכות.

כן, הלוחמה השתנתה. אבל במי אתם בעצם עומדים להילחם? הרי מישהו בסופו של דבר יעמוד מולכם בקרבות בעיר הזכוכית. אז זהו, שבשביל זה אני כאן, ולכן אנחנו נדבר כעת על סוגי הלוחמים במשחק.
Mirror's Edge Catalyst
יש כמובן כמה סוגים, והראשון שבהם הוא ה-Guardian, האויב הבסיסי, מכה או באגרופים או באלה, בעל כמות חיים נמוכים ובאופן כללי חלש, כזה שנועד בעיקר לתרגול. האויב השני הוא ה-Protector, אויב קצת פחות נפוץ, הוא נותן בעיקר מכות זעזוע והוא יכול להתנגד למכות יחסית בקלות, לצד כמות חיים קצת יותר גדולה משל ה-Guardian. האויב השלישי הוא ה-Shock Protector, אשר בדומה ל-Protector גם הוא מנחית מכות זעזוע, אך במקרה זה מדובר בזעזוע מחשמל, כזה שמשפיע לאורך פרק זמן ממושך יותר, וכן, יש לו יותר חיים מל-Protector הבסיסי.

נעבור כעת לשני האויבים האחרונים, הקשים ביותר מבין החמישה. האויב הרביעי והלפני אחרון הוא ה-Enforcer, יש לו רובה, והוא מעדיף להילחם מרחוק. על מנת להתחמק מהכדורים שלו תצטרכו לטעון את ה-Focus שלכם, זה שדיברנו עליו קודם לכן כאן בסיקור. האויב האחרון והמסוכן ביותר מבין החמישה הוא ה-Sentinel. זהו אויב שמתמחה מאוד בקרב מגע, יש לו הרבה חיים, המכות שלו הן מאוד חזקות והוא גם מוסיף ומתחמק רבות ממכות, כך שצריך לדעת כיצד להילחם בו. הוא האויב היחיד שלא נמצא בבטא.

מבחינה טכנית, המשחק פנטסטי. בסך הכל, האופטימיזציה מדהימה, ידוע לנו שהמשחק משתמש במנוע Frostbite 3, שהוא מנוע בעל אופטימיזציה מעולה והוא מאוד מלוטש, כך שהוא פועל מעולה והמשחק רץ מאוד חלק (בדיוק כמו Star Wars Battlefront שגם כן רץ מאוד טוב). יש רק בעיה אחת - לאחר זמן משחק של 45 דקות(פחות או יותר), מתחילה להיות דליפת זיכרון שגורמת לנפילה בקצב הפריימים, ומדובר בבעיה שאמנם נפתרת בהפעלה מחדש של המשחק, אך כמובן שהיא דורשת פתרון טרם ההשקה המלאה.
Mirror's Edge Catalyst
לסיכום - בסך הכל מדובר במשחק נהדר, אני מרוצה מאוד מהעבודה של צוות הפיתוח ואף מצפה מאוד להשקה הרשמית של המשחק המלא, אין ספק שיש כאן בסיס די רציני למשחק המשך נהדר ומוצלח מאוד, ובסופו של דבר - הבטא משכנעת מאוד.


ציון סופי: 8.5 מתוך 10

Mirror's Edge Catalyst נדחה בשנית, ולכן הוא ייצא ב-9 ביוני 2016 ל-PS4, Xbox One ו-PC.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.