PS4K - מעבד טוב יותר וכרטיס מסך שטוב מהמקורי כפליים

מאת: לידור אטיאס

הערפל מתחי להתפוגג ואנחנו כבר יודעים הרבה יותר לגבי ה-PS4K או אם תרצו ה-PS4.5 שחברת סוני ככל הנראה מתכננת להציע לנו, בטרם ההגעה לדור הבא של הקונסולות. על פי דו"ח חדש של GiantBomb, הקונסולה נקראת כרגע Playstation NEO אבל לא רק זה, הפעם GiantBomb גם שמו את ידיהם על מפרט המערכת החדשה.
PS4K

באופן כללי, זה לא נראה שזה עומד להיות חזק כמו מה שקיבלנו משמועות קודמות בנושא - במקום להיות PS4.5, זה נראה יותר כמו PS4.25. מה שהוסק מתוך המפרט שהראו לנו ב-GiantBomb הוא שיהיה 24% יותר רוחב פס של הזיכרון ביחס לקונסולת הבסיס וכרטיס מסך טוב כפליים מזה שנמצא בקונסולה המקורית. יש לו גם מעבד משופר על פני זה המקורי, אם כי מאז שסוני בוחרים להישאר עם עיצוב היגואר, אין הרבה מה לעשות שם.

המפרט של הקונסולה החדשה הוא:

-8 ליבות יגואר 2.1 GHz ב-PS4K, לעומת 8 ליבות יגואר 1.6 GHz ב-PS4 הבסיסי
-שיפור ביחידה הגרפית, הפעם יהיה זה AMD GCN בעל 36 ליבות ב-911 MHz במקום AMD GCN בעל 18 ליבות ב-800 MHz.
-השיפור האחרון הוא בקצב העברת הנתונים שביכולתו של הזיכרון לספק, בשני המקרים בחרו בסוני להשתמש בזיכרון GDDR של 8 GB, רק שבמקרה של ה-NEO קצב העברת הנתונים יהיה 218 GB לשנייה, במקום 176 GB לשנייה במודל המקורי.

עכשיו רק נותר לראות איזו חברה תתעלה ובכלל, לאחר שאנחנו רואים מודלים משודרגים המתוכננים גם ל-OS4 ול-Xbox One, האם כל העניין הזה בכלל יתפוס את הקהל? כמו שזה נראה לי, כבעל PS4, אני מרוצה מהביצועים כמו שהם ולא מתכוון לשלם על קונסולה חדשה.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.