The Division - סיקור משחק

מאת: לידור אטיאס

כל כך הרבה ציפייה הייתה למשחק הזה לאורך תקופה ארוכה מאוד, וחלק גדול ממנה לא מומש בפועל. אבל בד בבד, The Division עדיין משחק לא רע בכלל, עם יתרונות וחסרונות. המשחקיות די עשירה, הגרפיקה שונמכה מאוד מאז E3 2015 ובגזרת הקול - מתרחשת תופעה מעניינת שהפעם האחרונה שנתקלתי בה במשחק מיינסטרים בסדר גודל כזה הייתה אי שם בימי GTA III.
The Division

נתחיל מלדבר הלכה למעשה על מה המשחק מכיל והאם הוא באמת שווה את המחיר. וכרגיל, נתחיל מהמשחקיות.

מבחינתי, בראש ובראשונה מה שעומד לטובת המשחק הוא המגוון האדיר בו. כמות הנשקים היא באמת גדולה, לכל נשק את הייחוד שלו ואל תשכחו - יש גם אפשרות להתעסק עם מגוון של תוספות לנשק. יש אפשרות למחסנית מוגדלת, כוונות מסוגים שונים, משתיקי קול, וכל אחת מהתוספות למעשה משחקת על תכונות אחרות של הנשק(יציבות, טווח וכו').

שנית, מאוד יפה לראות איך החברה בנתה מערך שלם של מקשים ושל שליטה ל-PS4, עליו שיחקתי את המשחק.
המקשים מאוד נוחים לשליטה, החל מריצה שמתחילה בלחיצה בודדה על הסטיק הימני וממשיכה גם במהלך ביצוע של פרקור מסוגים שונים, וכלה בכל מיני שילובים שונים של מקשים לפעולות נלוות כדוגמת גלגול(פעמיים X).

עוד בנושא השליטה - ברור כי לכוון בקונסולות קשה בתכלית מבמחשב באמצעות העכבר. איך פיצו אותנו ב-Ubisoft? מנגנון די טוב שמאזן את הנושא של רתע הנשק עם חוסר היציבות שלנו כשחקנים בכיוון הנשק. כך הרבה יותר נחמד ונוח לשחק במשחק מבלי להתרגז על כך שבעקבות קשיים אוביקטיביים אתם לא מצליחים לעבור שלב.
The Division
דבר נוסף לגבי המשחקיות פרופר הוא נושא האנימציות. כל האנימציות במשחק מאוד טובות, זה לא מושלם, אבל בסך הכל כל האנימציות עובדות מאוד יפה בכל הנוגע לריצה, הליכה, פרקור, מעבר בין מחסומים, גלגול, כיוון הנשק וכו'.

אז מה בעצם הבעיה שלי עם The Division בתחום הזה? הרי לכם - זה בסדר שהכריזו שהמשחק לא לגמרי מתאים לשחק אחד כבר מראש וניסו למנוע תלונות. אלא שכשאתה רואה בפועל מה בעצם מונע ממך לשחק במשחק לבדך, זה לחלוטין ירגיז. ומדוע? כי בסך הכל ניתן היה לייצר תת רמה של הרמה Normal שפשוט תתאים לשחק יחיד - ואפילו לא היה צורך בפחות אוייבים, אלא בכמות חיים מופחתת שלהם, וזה כבר היה עושה את העבודה. ובמקרה הכי גרוע - הפחתת הנזק של כדורי האוייבים במקצת. וזה הכל - אפשר היה לשחק ב-The Division ביחד או לבד.

מה בעצם אני מקבל כשחקן כשכל זה לא באמת קיים בפועל? בעיקר עלבון, מפני שבחרתי לוותר על מנוי ה-PS פלוס, ואני לא מעוניין שיכפו עליי לעשות את העלילה עם שחקנים נוספים. וזה חבל.

אלא שזה לא הפגם היחיד. אני, באופן אישי, נמנה בין קבוצה מאוד גדולה של אנשים שהתאכזבו לגלות שלא, אין במשחק אפשרות להתגנבות. מה בעצם זה אומר? אין אפשרות להריגה התגנבותית מאחורי הגב, אין אפשרות להתכופף, ומשתיקי הקול של הרובים פשוט לא מפצים על כל זה, פשוט בגלל שלכל אוייב כמות חיים די גדולה ולא סביר שתורידו אותו ממש בנסיון הראשון כך שאף אחד לא ישים לב לקריאה שלו לעזרה. וזה לא שאופציית ההתגנבות לא קורצת, אלא בדיוק להיפך - בהרבה מאוד פעמים ממש ראיתי בעיני רוחי מסלול אפשרי של הרג רוב ככל האוייבים באמצעות התגנבות יעילה, אלא שלדאבוני היה עליי לפתוח באש על קבוצת האוייבים שעמדה מולי בצורה טיפשית לחלוטין, ופשוט להתמודד איתם בדרך הכי לא אלגנטית בהיסטוריית משחקי היריות. וזה? עוד יותר חבל.
The Division
אלא שהאתגר הגדול באמת במשחק, וזה שמהווה נקודת אור שנגלית לעיניכם במידה והצלחתם בעלילה ואתם שחקנים מנוסים מספיק, הוא ה-Dark Zone. שם כל חווית המשחק היא הרבה יותר מורכבת ואתם תצטרכו להבליט את הכישורים שלכם במינון גבוה מאוד - מפני שאם אתם מתים, ממש כמו באמת, כל הציוד שלכם פשוט יישאר מוטל על האדמה במקום שבו נקבע מותכם. ותאמינו לי - לא יהיה לכם קל מידי להשיג ציוד טוב באמת.

זו הייתה הדעה שלי לגבי המשחקיות, ואין זמן טוב מזה על מנת לדבר על הנושא הכי שנוי במחלוקת במשחק הזה, והוא הגרפיקה.

אז איך הכל התחיל? המשחק נחשף לראשונה בתערוכת E3 2015, ובעזרת מחשבי על ומיטב העובדים של החברה, הוצג לנו דמו בגרפיקה אדירה עם אפקטים, שהיה לנו קשה להאמין שנקבל אחד לאחד על המסך הביתי שלנו. ואכן, זה טוב מכדי להיות נכון. בשלב מסוים של הפיתוח או אולי מיד לאחר הצגת הדמו הזה, בוצע תהליך של שנמוך הגרפיקה למה שבודאי ראיתם במשחק בפועל עם יציאתו.

זה בהחלט גרם לכעס של הקהל, שלא הבין, כנראה לתומו, איך עושים לו כזה דבר? אני משתייך לצד שגורס כי החברה עשתה זאת ביודעין ורק על מנת להקפיץ את המשחק בדירוגים ואת רמת הציפיות לקראתו. מצד שני, אני בהחלט לא חושב שהגרפיקה לא טובה חלילה, לכן הכעס שלי בעניין מאוד מבוקר.
The Division
בסופו של דבר - הטקסטורות מאוד איכותיות, המודלים מפורטים, ומאוד יפה לראות אפקטים גרפיים כמו מזג אוויר, הצטברות של שלג על הקרקע, שריפות, פיצוצים, אש(ירי/חיה) וכן, גם כלב העושה את צרכיו על הקרקע. הדבר היפה הוא שאתם למעשה מעצבים את הדמות שלכם, ואמנם אין מבחר כזה גדול, אבל כל התכונות שמוצעות לכם בתחום של שיער ועיצוב הפנים הן בהחלט מאוד ריאליסטיות ואיכותיות.

דבר נוסף לגבי הגרפיקה - יש לנו כמובן את עניין הדו מימד וכל מה שקשור לממשק המשתמש. כן, גם ממשק המשתמש הוא מצוין, הוא מובן לחלוטין ובנוי בצורה מאוד איכותית וברורה למען השחקנים, גם במפת המשחק כמובן, הכוללת את כל הסימונים השונים של משימות, אירועים וכו'.

בכל הנוגע לסאונד ומוזיקה - האפקטים הקוליים במשחק מאוד טובים, יש מוזיקת רקע טובה, קולות הדמויות הם מאוד איכותיים ובכלל ניכר שהושקעה עבודה רבה בנושא, אלא שדווקא הדמות הראשית, נותרת אילמת ולא מדברת.

לסיכום - The Division הוא משחק שנוי במחלוקת אך עדיין טוב, שדואג לספק משחקיות טובה, גרפיקה לא רעה בכלל ובד בבד ללעוג למי שלא משלם על מולטיפלייר במידה ואתם משחקים בקונסולות, וכן, יש גם פלטפורמה המתאימה לשחקנים המנוסים והחזקים יותר.

ציון סופי: 8 מתוך 10

ברצוני להודות ל"הד ארצי" על סיפוק עותק הסקירה של המשחק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.