כוכבת "סוכני ש.י.ל.ד." באמירה אמיצה: "ל-Marvel לא אכפת מהתוכנית"

מאת: נהוראי מבורך כחלון

היקום הקולנועי של מארוול הוא מאד גדול, והוא כבר מזמן חצה את גבולות הקולנוע ופרץ גם לטלוויזיה. הסרטים אמנם אכן קשורים זה לזה ומשפיעים זה על זה וכך גם הסדרות קשורות זו לזו ומשפיעות זו על זו, אך האם הסרטים קשורים לסדרות ומושפעים מהן? נוטים לומר לנו תמיד בראיונות ש"הכל מחובר"("It's all connected"), אך נראה בינתיים כי החיבור הוא רק חד-צדדי וכי עבור הסרטים, הסדרות בכלל לא קיימות. ועל כל זה, לקלואי בנט, כוכבת הסדרה "סוכני ש.י.ל.ד.", יש הרבה מה להגיד.

בשנת 2013 עלתה לשידור לראשונה סדרת הטלוויזיה "סוכני ש.י.ל.ד." והיא הציגה את המשך מעלליו של הסוכן פיל קולסון לאחר מותו לכאורה בסרט "הנוקמים" משנת 2012. בהצהרה רשמית, הוכרז כי הסדרה חולקת יקום משותף עם סרטי Marvel, וכי כל האירועים וכל ההתרחשויות אכן מחוברים. אך בפועל, זה ממש לא כך. למרות ההתייחסות השוטפת של הסדרה לאירועי הסרטים והשפעתה מהם, הסרטים לא מתייחסים לסדרה ולא מושפעים ממנה. לפיכך, ה"חיבור" הוא למעשה חד-צדדי.

החד-צדדיות בנושא גררה כבר מההתחלה ביקורות זועמות ומתוסכלות מצידם של המעריצים, אך שחקני הסדרה והסרטים עצמם מעולם לא הגיבו בנושא. טוב, לפחות עד היום. במהלך כנס "Wizard World" שנערך אמש, הגיעה כוכבת הסדרה, קלואי בנט המגלמת את דמותה של הבלתי-אנושית דייזי ג'ונסון, וענתה על שאלות של הקהל. אחד מהנוכחים שאל את בנט, כהמשך לאירועי הסדרה, מדוע הנוקמים אינם מופיעים לעצור את "כוורת" מליצור צבא שטוף-מוח של בלתי אנושיים ולהשתלט העולם, והיא ענתה לו בנחרצות - "אני לא יודעת. האנשים שעושים את הסרטים של Marvel, למה אתם לא מכירים במה שקורה בתוכנית שלנו? למה אתם [השואלים] לא שואלים אותם? כי לא אכפת להם!".

מדובר בהחלט בתגובה מאד ברורה שלא משתמעת לשתי פנים, ונראה שעמדתה של השחקנית בנושא היא מאד ספציפית. מאוחר יותר, אגב, כשנשאלה אם היא תסכים להופיע בסרט של Marvel, היא ענתה "היקום הקולנועי של Marvel אוהב להעמיד פנים שהכל מחובר, אבל האחראים על הסרטים ביקום הזה בכלל לא מכירים בסדרה שלנו. אז, אני אמנם אשמח לעשות את זה, אבל הם בוודאי לא ממש מתלהבים מהרעיון".

עונתה השלישית של "סוכני ש.י.ל.ד." נגמרה לפני מספר ימים, לאחר שבמשך כל שידורה היא זכתה לביקורות חיוביות למדי מצד המבקרים ועוד יותר מצד המעריצים, בד בבד כשנהנתה מנתוני רייטינג משביעי רצון. לא מכבר, הסדרה גם חודשה לעונה רביעית, שתעלה לשידור לקראת סוף השנה הנוכחית.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.