סיכום הרווחים מסוף השבוע האחרון, כולל "אנגרי בירדס", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ואחרים

מאת: לידור אטיאס

"אנגרי בירדס" השלים את תהליך ההמרה ממשחק מובייל לסרט אנימציה באורך מלא. סרט האנימציה של Rovio וסוני גם הגיע למקום הראשון בקופות ארה"ב עם בכורה חזקה של 39 מיליון דולר, בעוד שסרטים חדשים אחרים שהגיעו בשבוע הצפוף הזה - "שכנים 2" ו"בלשים בע"מ" - נאבקו על מנת להגיע לרווחים גבוהים.

"אנגרי בירדס", בבימויים של קליי קייטיס ופרגל ריילי, עמד בציפיות(הגעה למקום הראשון ברווחים בארה"ב על פני "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" שהוצג בבתי הקולנוע זה השבוע השלישי). "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הרוויח עוד 33.1 מיליון דולר(ירידה של 54 אחוזים מסוף השבוע שעבר) ולמעשה הגיע לרווח עצום של 347.4 מיליון דולר בקופות בארה"ב. ברחבי העולם, הסרט עבר את רף המיליארד דולר ביום שישי האחרון, ולמעשה נמנה כעת באופן רשמי כחבר במועדון הסרטים שהרוויחו מעל מיליארד דולר. בסך הכל יש 19 סרטים שעמדו ביעד הזה בהיסטוריה, 10 מהם של דיסני.

ברחבי העולם, "אנגרי בירדס" (אשר כולל את קולותיהם של ג'ייסון סודייקיס, ג'וש גד, דני מקברייד ומאיה רודולף), הרוויח כ-94 מיליון דולר בסוף השבוע, כך שהרווח הכולל שלו, נכון לעכשיו הוא כ-150 מיליון דולר. הסרט עצמו דורג ראשון ברווחים ב-48 שווקים ברחבי העולם. בנוסף לכך הקיץ נמצא במרחק נגיעה כך שתלמידים שיצאו לחופשה בארה"ב צפויים להסתער על הסרט ולהקפיץ את הרווחים שלו.

"אנו שמחים כי עם שותפינו Rovio, Sony Pictures ו Imageworks, הצלחנו להפוך את מותג משחקי הוידאו העולמי של החברה למותג קולנועי גלובלי", אמר מנהל השיווק של סוני ג'וש גרינשטיין. "היה לנו תאריך פנטסטי עבור סרט המשפחה הזה, וצוות השיווק יסה לשמור על הרלוונטיות של הסרט לא משנה מה קרה באותו זמן."

קמפיין השיווק התחיל לפני תשעה חודשים, עם יצירת תוכן מותאם אישי במדיות החברתיות סביב החגים ואירועים אחרים על ידי סוני. הקמפיין, אחד הגדולים בהיסטוריה של הסטודיו, כלל קשרים עם יותר מ-100 שותפים שונים, כולל מקדונלד'ס ופנסוניק.

אגב, כבר אתמול הודענו לכם כי סרט אודות Fruit Ninja נמצא בדרך אלינו, ויהיה מעניין לראות אם הרווחים שלו יהיו קרובים לאלה של "אנגרי בירדס".
"אקסמן: אפוקליפסה" גם כן הגיע לבתי הקולנוע ברחבי העולם בסוף השבוע האחרון(אך עדיין לא לארה"ב, שם הוא ייצא רק ב-27 במאי) ורשם מספרים יפים מאוד - 103.3 מיליון דולר של רווחים מ-20,596 בתי קולנוע ב-75 שווקים זרים.

כמו כן, הסרט עצמו הוביל את טבלת הרווחים ב-71 שווקים שונים כולל בריטניה(10.5 מיליון דולר מ-1602 בתי קולנוע שונים), מקסיקו(8.6 מיליון דולר מ-2676 בתי קולנוע שונים), ברזיל(6.6 מיליון דולר מ-1277 בתי קולנוע שונים), רוסיה(6.5 מיליון דולר מ-1208 בתי קולנוע שונים) וצרפת(5.9 מיליון דולר מ-792 בתי קולנוע שונים).

הסרט עצמו עשה את פתיחת סוף שבוע הכי טובה מבין כל הסרטים של Fox בהרבה מאוד מוקדים שונים ברחבי העולם, כאשר ייתכן כי המגמה תישמר גם עם שחרור הסרט בארה"ב בעוד מספר ימים.
"שכנים 2" של חברת יוניברסל, אשר מהווה המשך לקומדיה המוצלחת של החברה משנת 2014, הרוויח סכום מוערך של 21.8 מיליון דולר בבכורה שלו בארה"ב. זוהי ירידה של 56 אחוזים מן הרווחים המקבילים של הסרט הראשון(הרווח שעשה "שכנים" בסוף השבוע הראשון שלו) - 49 מיליון דולר. ייתכן גם כי מדובר בנפילה שבאה בעקבות עלייתו של הסרט השני בשבוע כה צפוף.

בסרט ההמשך, בבימויו של ניקולס סטולר, שבו לככב סת 'רוגן, רוז ביירן וזאק אפרון. מגוון השחקנים החדשים שמופיעים בסרט כולל את קלואי גרייס מורץ וקירסי קלמונס.

הקומדיה גם התרחבה עם עוד 10 שווקים זרים בסוף השבוע האחרון כך שבסופו של דבר הסרט הופיע ב-45 שווקים זרים. סך הרווחים מסוף השבוע האחרון של הסרט מרחבי העולם הוא כ-6 מיליון דולר עבור סכום ברוטו של 30 מיליון דולר מרחבי העולם בסך הכל ורווח עולמי של 51.8 מיליון דולר.
"בלשים בע"מ", שמככבים בו ריאן גוסלינג וראסל קרואו, גם נפתח יחסית ברכות והגיע לסכום משוער של 11.3 מיליון דולר מ-2,865 בתי קולנוע בהם הוא הוצג, סכום שהספיק למקום ה-4 בטבלה. אין ספק שמדובר בפתיחה מאכזבת לסרט עם כוכבים בעלי שם עולמי וביקורות חיוביות.

הסרט עצמו מגולל את סיפורם של בלש פרטי ואוכף חוק אשר פועלים יחדיו למען איתורה של אישה נעדרת. הסרט עצמו מוגדר בשנות ה-70 בלוס אנג'לס, והוקרן לראשונה בפסטיבל קאן, לאחר שהופק על ידי ג'ואל סילבר.

דיסני עצמה נכנסה לטופ 5 של הרשימה עם 2 סרטים שונים, האחד הוא כמובן "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" והשני הוא להיט האקשן / CGI "ספר הג'ונגל" ממשיך להרוויח יפה גם בשבוע השישי שבו הוא מוצג, ולמעשה הוסיף עוד 11 מיליון דולר לרווח הכולל שלו, כך שהסרט הרוויח בארה"ב סכום עתק של 327.5 מיליון דולר.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.