7 דברים שהיינו רוצים לראות בסרט Minecraft

מאת: מערכת האתר

Minecraft הוא, ללא שום צל ספק, אחד ממשחקי הוידאו המצליחים ביותר אי-פעם, וגם, למרבית הדעות, אחד ממשחקי הוידאו הטובים ביותר. נכון לאפריל 2016, סך מכירות העותקים של המשחק לגרסת ה-PC (מחשב אישי) שלו עומדות על יותר מ-23 מיליון, וממוצע הביקורות שלו עומד על 93%.

לא מכבר הכריזה חברת ההפצה .Warner Bros, האמונה על הזכויות להפקת סרט אודות המשחק, כי העיבוד הקולנועי שלו ייצא ב-25 במאי 2019, בבימויו של רוב מקלהני. זמן רב נותר עד לצאתו של הסרט, וכעת הוא נמצא סך הכל בשלבי הפקה מוקדמים (מאוד). אך עד אז, התכנסה מערכת אתר "המרקע" (נהוראי כחלון, לידור אטיאס ויואב ירושלמי) לצורך משימה חשובה במיוחד - בחירת 7 דברים מתוך המשחק שהיינו רוצים לראות בסרט.

1. סביבת העולם הפתוח (נהוראי)

עולם המשחק מורכב ממישורים, הרים, מערות וימים והאקלים בו מגוון ונע בין מדברי לקוטבי. כמו כן, גודלו של העולם הוא אינסופי (!). מבנה העולם מאפשר לשחקן לבלות בהרפתקאות רבות בצורות שונות, האקלים בו מאפשר תנאי חיים שונים ורבים, וגודלו האינסופי מאפשר לשחקן להתהלך במשך שעות ולחקור בכל זמן כל מה שהוא רואה. סביבת העולם הפתוח ומגוון הצורות בו הוא ללא ספק הדבר הבולט והטוב ביותר במשחק. בעקבות כך אין אפילו ספק קטן שהדבר הראשון שהיינו רוצים לראות בא לידי ביטוי בסרט היא סביבת העולם הפתוח, ואת גודלו האינסופי מודגש בפרט, החל מהמדבר דרך האיזורים המיוערים וכלה באלה הקוטביים והקרים במיוחד.

2. מגוון אפשרויות היצירה והבנייה (נהוראי)

אחד מן הדברים שהפכו את המשחק לכל כך פופולרי הוא היכולת ליצור ולבנות כל דבר, החל מבית פשוט וקטן ועד לטירה גדולת ממדים, או אף רכבת הרים או חללית. בהחלט מדובר בדבר שמפתח את המוח והחשיבה, אך בפשטות - הוא פשוט כיפי. ההרגשה בעת בניית הבלתי-אפשרי במשחק היא לא פחות מאשר "לשחק את אלוהים" (ממש ככה, לפחות עבורי). אפשרות זו הפכה עם הזמן לגולת הכותרת של המשחק, ומרבית השחקנים מתמקדים ב"מי בונה גדול יותר" או "יפה יותר", ואתר שיתוף הסרטונים Youtube מלא בסרטונים בנושא. לא לראות את האפשרות הזו באה לידי ביטוי בסרט תהיה פספוס משמעותי.

3. סטיב (לידור)

מעולם לא היה למשחק איזושהי עלילה "עמוקה" וברורה, ומטרתו היחידה הייתה בסך הכל לשרוד, לחקור ולהילחם, וזה כנראה מה שהפך אותו לכל כך טוב. כאשר "Mojang" (מפתחת המשחק) קיבלה הזדמנות ליצור ולבסס על המשחק עלילה, היא יצאה משהו מאד לא ברור שנכשל נחרצות. אני מדבר כמובן ""Minecraft: Story Mode" של "Telltale Games" היוצא בפרקים החל מהשנה שעברה. מעבר לכך שעלילת המשחק פשוט לא הייתה טובה בעליל, אני רואה את חסרונו של סטיב כגורם מרכזי לכישלון הזה. סטיב, למי שלא יודע, הוא הדמות האגדית של המשחק, אותו בחור איתו כולכם משחקים (אלא אם כן יש לכם סקין אחר) במשחק. רבים משחקני Minecraft תוהים מניין הגיע סטיב ואני חושב שאם הרעיון הזה יעמוד בבסיס העלילה של הסרט או לפחות יהווה חלק ממנה, היא תהיה מסוגלת להיות בהחלט נהדרת (אם כי יש להגיד שהדבר מאוד תלוי בפתרון שימציאו לנו ב-Mojang למקור של סטיב).

4. פקודות (נהוראי)

בעת שימוש במצב Creative ("יצירתי") השחקן רשאי להזין בצ'אט המשחק פקודות ולפיהן לשלוט בעולם החל משעות היום בעולם ועד למזג האוויר בו, כולל קביעת מוות של חיות ויצורים (או, במצב מרובה משתתפים, של שחקנים אחרים). ברמה מתקדמת במצב Survival ("הישרדותי") השחקן מגיע למצב בו הוא יכול ליצור בלוק המאפשר לו להזין במשחק פקודות, ובכך הוא משנה לחלוטין את חוקי המשחק. אפשרות הפקודות היא ללא ספק מאד מסקרנת, ומבחינה עלילתית היא יכולה להתפתח לאינספור כיוונים מעניינים. לפיכך היינו יותר מרוצים לראות את האפשרות הזו מגיעה בסרט לידי ביטוי.

5. הגיהנום (נהוראי)

בשלבים מתקדמים במצב Survival (או בכל שלב במצב Creative), השחקן יכול ליצור בעזרת משאבים אותם צבר שערים ("פורטלים") לעולמות אחרים, ובכך לגוון את סביבת המשחק שלו ולהרחיב את הרפתקאותיו למחוזות חדשים ובלתי מוכרים. בשלב המתקדם ביותר השחקן יכול ליצור שער ל"עולם הסוף" ולפגוש בו דרקון אימתני ובכך לסיים את עלילת המשחק, או, עוד קודם לכן, ליצור שער לגיהנום. בגיהנום הוא פוגש בטירות אימתניות, יצורים קטלניים, אש אינסופית וכיף שלא נגמר. להגיע לגיהנום היה החלק האהוב עליי ביותר כשנהגתי בעבר לשחק במשחק (במצב Survival כמובן), ולראות את הדבר מתממש על המסך הגדול יהיה ריגוש בלתי ניתן לתיאור.

6. מצבי המשחק (יואב)

המשחק מאפשר לשחקן לבחור האם הוא רוצה לשוטט בעולם במצב Survival, בו הוא צריך לשרוד, לחקור ולהילחם, או שמא הוא רוצה לשוטט במצב Creative, בו הוא יכול לעשות כל מה שבראשו. בעת המשחק, גם ניתן להחליף את מצב המשחק. הייתי מצפה לראות בסרט כיצד שני המצבים יתגלמו בשתי דמויות שונות, כשכל אחת "תייצג" את המצב שלה, או אולי אפילו נוכל לראות את המעבר בין מצבי המשחק בא לידי ביטוי במהלך הסרט וכחלק מהעלילה. כך למשל, דמות ה-Survival תהיה חזקה, חכמה ומפתיעה (או בקיצור דמות של הגיבור) ודמות ה-Creative תהיה זו הבוחרת בדרכים הקלות ומתחמקת מאחריות (לאו דווקא אנטגוניסט, אולי אפילו פרוטגוניסט). לראות את שני המצבים הללו משתלבים בסרט יכול בהחלט להיות דבר מעניין.

7. ראו ערך: "לגו: הסרט" (לידור)

לפני שבכלל מסתכלים על סרט "Minecraft", כדאי להסתכל על מותג אחר (אף לא שונה בהרבה) שעשה את דרכו על המסך הגדול עוד קודם לכן, וזה "Lego" כמובן. "סרט לגו" בהחליט הצליח להפתיע את כולם והיה באמת טוב, ובדרכו שלו הוא הצליח לספק חוויה לכל המשפחה, זאת כאשר העניק קלילות לילדים ומסרים על החיים ועל החברה למבוגרים. את אותו הצעד אני מקווה שינקטו גם בסרט Minecraft, ושכלל מעריציו (שהם מילדים בגיל 8 ועד מבוגרים בגיל 40) יוכלו להינות מחוויה חכמה ורצינית, ורק קצת (אולי) ילדותית וטיפשית. או שאפשר, את שניהם.
כן, כולנו כאחד מאוד מתרגשים לקראת הסרט הקרב ובא, ואנחנו יותר ממקווים שהוא יענה על ציפיותינו הרבות. אך עד שהוא יגיע אלינו ב-19 במאי 2019, ייקח זמן רב. מה איתכם, מה אתם מצפים לראות בסרט? כתבו לנו בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.