Rush Island - על ההתפתחויות האחרונות עם המשחק הישראלי החדש

מאת: לידור אטיאס ויואב ירושלמי

Rush Island הוא משחק הישרדות ישראלי שהעבודה עליו יצאה לדרך לפני כשנתיים ומאז הוא הצליח למשוך כמות גדולה מאוד של עניין מצד קהל הגיימרים הישראלי אשר עוקב אחר המשחק באדיקות כדי לשמוע כל חדשה שמפיצים המפתחים. עד כה הופצו אודות המשחק כמות גדולה של סרטונים קצרים מתוך מנוע המשחק עצמו, טריילרים, מידע כללי לגבי המשחק, מודלים של כלי נשק וכלי רכב מתוך המשחק, כמו גם הרבה מאוד תמונות קונספט אומנותי של נופים ואביזרים שיהיו זמינים במשחק. אלא שאת כל התכנים הללו ניתן למצוא מאוד בקלות בדף הפייסבוק של Rush Island ואנחנו כאן על מנת לדבר על ההתפתחויות האחרונות הנוגעות בעיקר לגיוס הכספים והכנסת המשחק באופן רשמי ל-Steam.

תעודת זהות:

  • שם המשחק: Rush Island
  • ז'אנר: אקשן, הרפתקאות, משחק מרובה משתתפים ויריות.
  • פלטפורמות: PC, Mac ו-Linux
  • שפה: אנגלית
  • סוג המשחק: מרובה משתתפים
  • תחילת הפרויקט: יולי 2014
  • סוף הפרויקט: דצמבר 2017
  • טריילר:
בראש ובראשונה, דעו לכם שליוצרי Rush Island מגיע מזל טוב, מפני שהמשחק אושר על ידי קהילת השחקנים באופן רשמי בפרויקט Steam Greenlit השואף לתת במה למשחקי אינדי בעיקר, אשר מחפשים את הדרך לתוך Steam במטרה לקבל הכרה, אפשרות למכור עותקים של המשחק ולחשוף אותו לקהל נוסף. במקרה של Rush Island הדבר נעשה תוך לא יותר מידי זמן ולאחר שהמשחק פורסם ב-Steam Greenlit ב-7 ביולי, הוא אושר ממש לאחרונה, בהליך שלקח פחות מחודש. במהלך הזמן הזה פורסמו הרבה מאוד תכנים בנוגע למשחק ועמוד הפייסבוק שלו התחזק והגיע לכמעט 20,000 לייקים.

אלא שהפרויקט כשלעצמו לא יכול להצליח לבדו ולמעשה צפוי להיעזר ב-2 פרוייקטים שונים למימון המונים, האחד באתר Indiegogo והשני באתר Kickstarter. בשני הפרוייקטים מתבקש סכום דומה של כסף ,שהוא, בממוצע, כ-220,000 שקלים. סכום זה נועד לממן את פיתוח המשחק מעתה ועד לדצמבר 2017, חודש שבו על פי המידע אודות המשחק יופצו העותקים המלאים למי שתרם באחת משתי התוכניות או יותר.

את המידע לגבי אופן חלוקת הכסף היוצרים פרסמו והוא מחולק באופן הבא:
*35% מן הסכום יושקעו באמנות של המשחק
*30% מן הסכום הולכים למיסים ולאתר מימון ההמונים
*20% מן הסכום יושקעו בכתיבת הקוד ועיצוב המשחק
*10% מן הסכום יושקעו בפיתוח נושא הקול במשחק
*5% מן הסכום יושקעו ביצירת מגוון במשחק

במידה ואתם שוקלים לתרום, להלן רשימה כללית למדי של דברים שאתם תקבלו בעקבות תרומה כזו או אחרת (יש לשים לב לכך שדברים יקרים מיוחסים לתרומות גדולות יותר):
*עותק של המשחק
*שרת משלכם (לכמות זמן מוגבלת, תלוי בסכום שתשקיעו)
*גישה לגרסת האלפא של המשחק
*גישה לגרסת הבטא של המשחק
*פד לעכבר בעיצוב Rush Island
*פוסטר

בנוסף לכל ההתפתחויות האחרונות היו הרבה מאוד התפתחויות בעבר וישנם מגוון נדבכים בהם המשחק השתפר עם הזמן. ראוי מאוד לציין את המגוון במשחק, ונתחיל מלדבר על העולם עצמו.

את העולם של המשחק ראינו בטריילרים והסרטונים השונים שהופצו על ידי מפתחי המשחק, כמו גם בתמונות הקונספט האומנותי הרבות שהופצו בנושא. עד כה ניתן לראות שמפת המשחק תכלול סביבות מסוגים שונים כגון יער, עולם תת ימי, מערות מסוגים שונים ואיזורים מושלגים.

בנוסף לכך קיים עניין שהוא אפילו גדול יותר והוא עניין הנשקים. מגוון הנשקים במשחק הוא לא רע כבר בשלב זה ובין הנשקים ניתן למצוא רובי צלפים שונים, AK-47 ,M-16, אקדחים שונים ועוד. מודלים של הנשקים מתפרסמים בקביעות ובתדירות לא רעה בכלל במדיות האינטרנטיות השונות בהן פעילים מפתחי המשחק, ואפשר לצפות בהם בכל עת.

כיאה למשחק הישרדות, המשלב בו ציד ומאבק עם חיות אימתניות יותר ופחות, גם ב-Rush Island תהיה כמות סבירה למדי של חיות, כגון סוס, פרה, תרנגול, ארנב, דוב, תיש, שועל, אייל וחזיר. מרבית החיות הללו לא נצפו בתור מודלים הלכה למעשה, אלא שבתמונות קונספט אומנותי שהופצו על ידי מפתחי המשחק.

כמו כן ישנה כמות סבירה גם כן במספר הרכבים שיהיו במשחק (עניין הרבה פחות שכיח במשחקי הישרדות, כמו למשל ב-Rust, בו לא מתוכננים להיות אי אלו כלי רכב בתוך המשחק), אשר ביניהם כלולים רכבים כדגומת רכב סיור מדברי, טרקטור, BA-64, הליקופטר, רכבל, רפסודה ממונעת, גירוקופטר ורכב שטח.

מה דעתכם על Rush Island? האם המשחק הזה נשמע לכם טוב? הייתם מעוניינים שנסקר אותו ונבחן את גרסאותיו השונות? הגיבו לנו והישארו מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.