"סאות' פארק" - מהמשחק ועד לעונה החדשה, כל הפרטים מן הפאנל המיוחד ב"קומיק-קון"

מאת: לידור אטיאס

"סאות' פארק" הגיעה אף היא לתערוכת "קומיק-קון" עם תצוגה משלה, ועוד לפני הפאנל המיוחד בעניינה, מבקרי התערוכה יכלו להגיע למתחם מיני-סאות' פארק שהציג גרסה מוקטנת של העיר עם מגוון יעדים מרכזיים כמו אוטובוס בית הספר, קרטמן יושב עם הבובות שלו למסיבת תה ועוד. אבל אחרי הכל, אנחנו לא בסן דייגו, אנחנו בישראל, אז בואו נתחיל לדבר לעניין, ונעשה זאת קודם כל עם החדשות על העונה החדשה.

ובכן, על אף שהמשחק הקרוב של "סאות' פארק" מאוד מצופה, מרביתנו עדיין מבינים שהסדרה מעל הכל ולפיכך הרבה יותר עניין הובע בהקשר של העונה החדשה, ה-20 במספר.

סרטון בשם "היינו כאן" הציג את ההתקדמות של סאות' פארק לאורך השנים בדקה והזכיר לנו, בפעם המי-יודע-כמה, כמה אנו אוהבים אותה. גם כשצפינו במסכים הישנים של סוף שנות התשעים, וגם כשאנו צופים בה היום במסכים גדולים או בטאבלטים - דבר לא השתנה, ו"סאות' פארק" היא אותה סדרה חסרת מעצורים, נושכת והכי מדויקת ועדכנית שיכולה להיות, בתוספת של כמויות אדירות של ביקורת חברתית.

בסרטון בנושא תוכלו לצפות כאן:
ובכן, כיאה לפאנל, מעבר לדיבורים הכלליים, הגיעו גם שאלות מהקהל, והן לא הקלו עם הפאנליסטים. להלן הנקודות המרכזיות שעלו מהפאנל:
* על אף שהמשחק Pokemon GO שבה חלק גדול מהעולם בקסמיו הבלתי ברורים, מה שגרם לנו לצעוק למאט סטון וטריי פארקר להציג לנו פרק בנושא בעונה ה-20, התגלה באופן רשמי שזה לא יקרה. מדוע ולמה? בעונה השלישית היה פרק המבוסס על איסוף פוקימונים (או בגרסה ה"סאות' פארקית" - צ'ינפוקומונים), ולפיכך הנושא לא יחזור על עצמו מחדש כדי למנוע חזרה על חומרים ישנים.
* "סאות' פארק גדול יותר ארוך יותר ולא מצונזר" (הסרט של "סאות' פארק") היה אמור להיות הפרק האחרון של "סאות' פארק" מכיוון שסטון ופארקר האמינו שהם הולכים רחוק מדי עם תוכן הסרט. "היה לנו ויכוח גדול עם הסטודיו כי הם רצו שאנחנו נעשה את הסרט כ-PG13, אבל שאלנו את עצמנו, 'למה?'" אמר סטון. "אבל הם נתנו לנו לעשות מה שאנחנו רוצים וזה עבד עד כה." הם כבר חשבו על לעשות סרט נוסף, אבל המיקוד הוא בסדרה כרגע.
* בשנתיים האחרונות, סטון ופארקר הבינו כי הסיפורים שהם מעלים בחדר הכותבים כבר נעשו... אבל לא על ידי עוד סדרה כמו "איש משפחה" או "משפחת סימפסון". הם נעשו על ידי "סאות' פארק", לפני 10 שנים. השניים התבדחו על כך שקשה לזכור 20 שנים של סיפורים, וכנראה שבצדק.
* כשנשאל מאט סטון האם הצופים יפגשו בעונה הבאה את הכפיל האמריקני של דונלד טראמפ על אף שכנשיא קנדה הוא נהרג בעונה שעברה, הוא ענה לשואל באדישות, "אתה מתכוון למר גריסון?" אחריו הוסיף פארקר, "לצערי אנחנו כבר אנסנו ורצחנו אותו. אבל זה היה דונלד טראמפ הקנדי, כך ש...?"
* המנהל פי סי לא הולך לשום מקום, "אנחנו לגמרי הולכים לראות אותו בעונה ה-20", אמר מאט סטון בהתייחסו לדמות הכה שנויה במחלוקת הזו.

כמו כן הוצג לוגו חדש לכבוד העונה ה-20 והחגיגית במיוחד. את הלוגו תוכלו לראות כאן:
אלה היו עיקרי הדברים בנוגע לפאנל הנוגע לסדרה, אלא שכיאה למשחק גיבורי על, South Park: The Fractured But Whole הגיע אף הוא לכנס ובמקרה שלו הוצג סרטון מאחורי הקלעים המציג את העשייה סביב המשחק וגם קטעים חדשים מתוך המשחק עצמו המציגים שיפורים ותוספות בתחום המשחקיות.

לגבי המשחק עצמו הוסבר על ידי טריי פארקר כי "יש את The Stick of Truth, וזה (המשחק החדש) קורה ממש ביום למחרת (המשחק הראשון) בעיר, ואתה עדיין משחק עם אותה דמות". "אתה עדיין אותו הילד שעשה את כל הדברים האלה עם המקל, ועכשיו משהו חדש מתרחש בעיר, ולכן למרות שאתה באמת כבר עלית לגדולה במשחק The Stick of Truth, הם (הילדים האחרים) שוב לא מרשים לך לשחק איתם, אתה אפס שוב. זה פשוט נראה כמו מאפיין RPG מושלם כמעין "אתה אדם גדול וחזק" ועכשיו אתה כלום ועליך לעבוד קשה כדי לעלות לגדולה שוב".

אלא שעל אף שהמשחק שובח לחלוטין על ידי כמעט כל הגורמים שניסו אותו, חלק אחד במשחק זכה לביקורת כבדה, והוא החלק של הקרבות. הביקורת הזו לא פסחה על פארקר וסטון והם לקחו זאת לתשומת ליבם.

"התחלתי לחזור לאחור וצפיתי בפיודיפאי משחק ב-The Stick of Truth", אמר פארקר "וזה פשוט היה החומר הכי טוב שיכולי לראות, כי זה היה כמו לצפות במעריץ משחק בזה ואומר מה הוא חושב על זה. הוא פתאום אמר "טוב, זה חלק די עלוב", ואני חשבתי לעצמי "בסדר, זה אכן חלק די עלוב", ובסך הכל זה היה נהדר להשתמש בזה כמקור".

חלק מהפתרון היה להפוך את הלחימה ליותר טקטית, אז במקום מערכת קרב מבוססת תורות ופשוטה יחסית, צוות הפיתוח יצר מערכת המבוססת על לוח ממופה על ידי משבצות, מערכת שגם היא מבוססת תורות. אתם תצטרכו להיות מודעים לסביבה שלכם, כמו גם כיצד אתם צריכים לנצל את היכולות האישיות שלכם כדי להיות הטובים ביותר.

על השינויים הרחיב סטון כי "ידענו שאנחנו רוצים לשמור על המשחק כמבוסס תורות, מפני שזה עובד ממש טוב עבור תזמונים שונים וגם קומדיה ומאפשר לנו להעביר את היוהרה של הבנים כמשחקים משחק בתוך משחק, אבל בד בבד אנחנו בהחלט רוצים שזה יהיה גרסה 2.0".
מה דעתכם על כל המידע הזה? עדיין מעכלים? גם אנחנו. הגיבו לנו מה דעתכם, ואל תשכחו לעקוב אחר האתר ועמוד הפייסבוק שלנו לחדשות נוספות מכנס "קומיק-קון".
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.