חידת אמארה סטודמאייר והפועל ירושלים

מאת: אור ארדיטי

בתחילת הקיץ, במסיבת עיתונאים חגיגית בניו יורק הודיע אחד מבעלי הפועל ירושלים אורי אלון על החתמתו של אמארה סטודמאייר. סטודמאייר, לאלו מכם שלא יודעים, הוא שחקן בעל רזומה עשיר של 14 עונות ב-NBA. הוא נבחר לשחק 6 פעמים במשחק האולסטאר היוקרתי, וסך הכול במשך הקריירה העמיד ממוצעים מרשימים של למעלה מ-18 נקודות למשחק ו-7 ריבאונדים.

החתמה זו לא קרתה במקרה, משום שלפני כשלוש שנים גילה סטודמאייר את קשריו ליהדות ומאז הראה תמיכה בישראל. הוא ביקר בישראל מספר פעמים בשלוש השנים האחרונות ואף רכש מניות באותה הפועל ירושלים, אותן נאלץ למכור עקב הגעתו כשחקן לקבוצה.

אם כך, העונה הקרובה צריכה להיות עבור ירושלים עונה מוצלחת. עם שחקן משמעותי כל כך, ישראלים איכותיים וזרים מוכשרים במיוחד מסתמן שירושלים תדרוס את כל הליגה ותתקדם גם באירופה. האמנם?

על פי חמשת משחקי ההכנה אותם קיימה הקבוצה באיטליה נראה שעדיין יש על מה לעבוד. מכיוון שבירושלים הלכו על מודל של "חריש עמוק", כלומר בניית קבוצה חדשה כולל מאמן הקבוצה, החיבור בין השחקנים והמאמן צפוי לקחת זמן, דבר ברור מאוד המשתקף משני ההפסדים והניצחונות הדחוקים על היריבות הדי חלשות שפגשה הקבוצה.

ואי אפשר כמובן שלא לעסוק בסטודמאייר שוב ושוב. בגיל 33, לאחר קריירה עשירה, הוא מגיעה לירושלים רעב, אולם ייקח לו עוד זמן להתחבר לקבוצה. כמו כן, מדובר בשחקן פציע שהחמיץ במשך עונותיו ב-NBA מספר רב של משחקים עקב פציעות. בנוסף, שינוי סגנון המשחק בין ארה"ב לאירופה משפיע גם הוא ואנו נצטרך לחכות כדי לראות כמה זמן ייקח לו להסתגל לסגנון החדש.

לסיכום, אין ספק שברגע שהפועל ירושלים תתחבר היא תהיה קבוצה מרתקת ומושכת. כשסטודמאייר יראה את יכולותיו האמיתיות יהיה מאוד קשה לעצור אותו ואת קבוצתו. אולם בל נשכח את מכבי ת"א שהביאה כמאמן את הג'ינג'י ארז אדלשטיין לצד מספר שחקנים בעלי רזומה מרשים כגון סוני ווימס ואנדרו גאודלוק. אנו חובבי הכדורסל עומדים ליהנות מעונה עשירה ומרתקת במיוחד.

כמה מילים באשר לקבוצות הישראליות - חמש קבוצות ישראליות ייקחו העונה חלק במפעלים האירופיים. מדובר בשיא כל הזמנים, כך שאנו כמובן נקווה שהן יביאו לנו חובבי הכדורסל ולעם ישראל הרבה כבוד ויגיעו כמה שיותר רחוק במפעלים ואולי אפילו יזכו (אבל בואו לא ניסחף בציפיות). שתהיה לכולנו עונת כדורסל פורייה.  
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.