להוריד או לא להוריד? זאת השאלה - סיקור הבטא הפתוחה של Battlefield 1

מאת: אליאב אלמקייס ולידור אטיאס 

בתאריך ה-6
 במאי 2016 נחשף העולם כולו לראשונה למשחק Battlefield 1, כאשר לאחר החשיפה הזו הגיעו חשיפות נוספות, הגדולה מביניהן ב-E3 2016, שם שוחרר טריילר שכבש את האינטרנט ושבה המון שחקנים מכלל הפלטפורמות. הטריילר ההוא הציג משחק שאפתני ומעניין יחד עם הרצון להגיע להצלחה ואף להצליח יותר משאר משחקי הסדרה. ובכל זאת - על אף הטריילרים והטיזרים המשובחים, לפי דעתי הקהל לא קיבל את מה שהוא קיווה וציפה לקבל, אלא משהו הרבה פחות טוב מזה, אבל בכל זאת יש פוטנציאל.


גרסת הבטא של המשחק Battlefield 1 החלה באופן רשמי אתמול, ומי שנרשם באתר הרשמי קיבל הזדמנות לשחק לפני כולם כבר שלשום (בתור Battlefield Insider), ובתור מי שמעריך את הסדרה עד מאוד, בחרתי להביע את דעתי על הבטא האחרונה.

משחקיות

ראשית, אתחיל מלדבר על הנשקים. התפקיד הדומיננטי ביותר במשחק הוא הצלף, הרבה בזכות הנשק, שאני מגדיר אותו כחזק ביותר במשחק וזה שמשפיע הכי הרבה על שדה הקרב, לפחות במפת מדבר סיני שקיבלנו בבטא הזו. מכיוון שמדובר במשחק שמתיימר לשמור על אותנטיות, אדבר קודם כל על פי ההיסטוריה - במלחמת העולם הראשונה כוחם של הצלפים היה מוגבל יותר מאשר זה שיש להם במשחק, מכיוון שלשחקנים לא לקח יותר מידי זמן להבין את היתרון של הצלפים במשחק, השרתים מלאים בצלפים ולא פעם שיחקתי נגד קבוצה שבהרכב שלה הרוב היו צלפים. לטעמי, אם כבר שוברים את הכלים ונותנים לכלי נשק מסוים עליונות על משנהו, יש לפחות להטיל הגבלה על כמות הצלפים בקבוצה (דוגמא טובה להרכב מאוזן היא המערכת המקבילה במשחק Squad).

פאן נוסף שבו מופרת האותנטיות הוא זה שנוגע לרתע. לאחר כמה עשרות שעות של משחק אני יכול להגיד בפה מלא כי רוב הנשקים במשחק הם אוטומטיים ולא חצי אוטומטיים, עובדה מאכזבת מאוד נוכח כך שבמלחמת העולם הראשונה היו לא מעט נשקים חצי אוטומטיים, ולא לראות את העניין הזה בתוך המשחק זה פשוט מפח נפש גדול. חבל לי מאוד ש-DICE לא דבקה באותנטיות אותה היא מתיימרת לספק.

דבר שכן חיובי לגבי הנשקים הוא שיש מגוון של אפשרויות לבחירה. לדוגמה - סוגי רימונים, סוגי נשקים לכלל התפקידים (בין 4-8 רובים, 2 אקדחים, 5 גאדג'טים, 7 סוגי רימונים ו-7 סוגי כלים שיכולים לשמש אותך בהריגת אויב ממרחק קרוב, ובנוסף ישנם כלים שיכולים להרוס רכבים במשחק). אלא שגם כאן זה לא מושלם - מערכת השגת וקניית הנשקים והכלים הללו בנויה על כישורי המשחק שלכם. במילים אחרות - על מנת לפתוח כל אחד מהנשקים או הכלים, יש צורך להשיג נקודות שמתגלמות במשחק כמדליות שמקבלים על ידי צליחת הישגים מסוימים, שאני אישית חושב שהם ארוכים וקשים מידי, לדוגמה - 50 הריגות עם נשק מסוים בבטא שנמשכת בסך הכל שבוע, וזו רק אחת מתוך כמה משימות שצריך לעשות כדי להשיג מדליה אחת. בנוסף למדליות במשחק יש כסף שאיתו קונים את הנשקים לאחר פתיחתם, כאשר לאחר כל עליית רמה תקבלו 95 כסף משחק. המערכת הזו מיותרת לדעתי ואני חושב שהמערכת הקודמת הייתה נאה למשחק הרבה יותר (כל עליית רמה מזכה בנשק חדש ומשימות מיוחדות גם כן מספקות נשקים לשחקן).

דבר נוסף הוא הכידונים - לרוב הנשקים יש כידונים בקצה ואיתם למעשה ניתן לדקור מישהו (לדקירה יש ללחוץ על המקש F במקלדת). מה שקורה הוא שהשחקן מתחיל להסתער קדימה בצעקות עם הנשק דרוך ומכוון למטרה. אלא שמה שעשוי להישמע כנהדר, בפועל לא חף מבעיות ואתם תצטערו לשמוע שלפעמים השחקן שלכם "יחליט" שהוא חולף על פני האויב ולא דוקר אותו. הבעיה הזו אפילו גדולה עוד יותר מפני שלאחר סיום ההסתערות השחקן שלכם נהיה עייף ובמידה ואתם מעוניינים לירות באויב שלכם, סיכויי ההצלחה נמוכים מאוד.

בנוסף, אתם בודאי תשמחו לדעת שהרכבים משחקים תפקיד משמעותי מאוד במשחק. הם שונים ממה שהכרנו בעבר, שיתוף הפעולה בטנקים עוזר כעת הרבה יותר להשגת הניצחון בקרב, ואני יכול להגיד שהאנימציות שנוספו בנושא הזה בכל הנוגע לכניסה לרכב הן פשוט נהדרות ומכניסות עוד עניין למשחק, כשלמעשה ניתן להרוג את מי שנכנס זה עתה לרכב.

מלבד זאת, הסוסים במשחק הם תוספת נחמדה מאוד, אלא שלדעתי הריצה איתם מעט קשה ומורכבת מידי, לוקח זמן לאתר אויב ולרדוף אחריו. הסוסים עצמם משמשים יותר לרמיסת אויבים אחרים ולכן לדעתי יש כאן פספוס באשר אליהם, מפני שאני באמת חושב שהשליטה עליהם הייתה יכולה להיות נוחה יותר.

דבר דומיננטי נוסף שחוויתי במשחק היא הרכבת הגדולה, שהיא תוספת משמעותית מאוד - הרכבת משנה את תוצאת המשחק ללא שום צל של ספק, מכונות הירי שלה יעילות, אבל בדיוק כפי שכבר אמרו לנו - היא לא בלתי הריסה. שיתוף פעולה מספק בין חברי קבוצה מסויימת בהחלט עשוי להוביל לפיצוץ הרכבת.

באשר למפה "מדבר סיני" - לצערי היא עוד אחת מהבעיות העיקריות בבטא של המשחק. הבחירה בה היא לדעתי לא טובה, המפה מאוד קטנה ויחד עם זאת יש רק 2 שטחים שניתן להסתובב בהם (מדבר וכפר קטן מאוד). הדבר מאכזב במיוחד כשחושבים על הכרזת DICE באשר לכך שב-Batllefield 1 יהיו את המפות הגדולות ביותר שנראו עד החיום בסדרה.

דעתי על המשחקיות ב-Battlefield 1 (על סמך הנסיון מהבטא) היא מעט חלוקה, Battlefield 1 נראה כמי שיתאים יותר לשחקנים שאוהבים להתפרץ ולירות לכל עבר, מה שעומד בניגוד מוחלט לעיקרון המחשבה עליו התבססה המשחקיות במשחקים קודמים בסדרה. באשר לנשקים, כאמור, המערכת החדשה לא טובה ובעיניי ובאופן כללי אני מוכרח להגיד שהמשחק נתפס בעיניי כשילוב בין Star Wars: Battlefront ו-Call of Duty קלאסי.

גרפיקה

ראשית אני חייב לציין שגרפיקת המשחק היא אחד מן הדברים הטובים ביותר שיש במשחק, וחברת DICE עשתה עבודה נפלאה בנוגע לכך. ראשית, היא אותנטית ונאמנה למקור. תחושת השייכות מתקבלת הכי הרבה דווקא בזכות הויזואליה, החל מהחיילים שנראים פשוט נהדר עם מדים אותנטיים ועד לנוף המדברי עוצר הנשימה שניתן לראות בבטא. כמו כן מערכת ההרס באה לידי ביטוי מבחינה גרפית במובן מאוד טוב והיא מהווה חלק גדול בהעברת תחושת המלחמה לשחקנים.

דוגמה נוספת שהיא עצמה גם כן עיקרית במשחק היא מערכת מזג האוויר הדינאמית, אשר פועלת באופן לא פחות ממעולה. 
מזג האוויר בעצמו נראה משכנע למדי והאפקטים הויזואליים שמלווים אותו גם כן עובדים כמו שצריך, כאשר סופות חול גורמות לראייה מוגבלת המקשה על הלחימה, זאת בדיוק כפי שהובטח על ידי DICE.

באגים

בגרסת הבטא של Battlefield 1 יש באגים ולא מעט מהם. הם פוגמים בחווית המשחק במידת מה, ועל כן הם יותר מראויים לציון. ראשית, ישנם באגים במערכת הפארקור, שכן מציגה על המסך את אנימציית הטיפוס אבל לאחר הטיפוס עצמו הדמות נלקחת ללא סיבה מספר צעדים אחורה ומופלת. בנוסף לכך תקלה דומה מתרחשת גם ברכיבה על סוס (תקיפה של חייל יריב גורמת ללקיחת מספר צעדים לאחור בחלק מהמקרים) וכן ישנן בעיות בטיפוס הסולמות (לעיתים אתם תיפלו ותקבלו מכות חזקות רק בגלל הסולמות).

סיכום

גרסת הבטא של Battlefield 1 יצאה בתאריך ה-31 באוגוסט, ו-Battlefield 1 הוא משחק מהנה, מהיר וקליל. העניין הוא שאלו שאהבו את הסגנון שהיה בעבר אולי פחות יתחברו לסגנון הזה, אבל בסך הכל ואחרי הכל המשחק בסדר גמור, הוא מציג לנו אפשרויות שלא נראו עד היום, סגנון חדש של משחק שלא נראה עד היום באופן הזה, אבל לעומת זאת הוא הצליח לאכזב בנוגע לנשקים, המשחקיות, המפה ועוד כמה וכמה דברים. נקודת האור? מדובר בבטא שבה ראינו רק מפה אחת מתוך המשחק, ולכן יש פוטנציאל לשיפור ניכר בהמשך הדרך.

ציון סופי: 7.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.