המולטיפלייר של GTA: San Andreas פופולרי הרבה יותר מזה של GTA V

מאת: לידור אטיאס

GTA V ממשיך להיות אחד מן המשחקים היותר פופולריים בעולם כולו עם 50,000 משתמשים שונים ביום לפי הנתונים הסטטיסטיים ב-Steam, מה שמציב אותו כאחד מעשרת המשחקים הפופולריים ביותר על גבי הפלטפורמה הזו.

אלא שמכמה סיבות שונות, GTA V הוא לא המשחק הפופולרי ביותר בסדרת משחקי GTA נכון לימים אלו. מי שלמעשה עונה על ההגדרה הזו הוא GTA: San Andreas, שיצא לאוויר העולם לפני כמעט 12 שנים.

רוצים להבין עד כמה הוא פופולרי? חרף העובדה ש-GTA: San Andreas הגיע ללא כל מצב משחק מרובה משתתפים, אנשים חיצוניים בנו באופן עצמאי מולטיפלייר למשחק, וכיום ישנם 2 פרוייקטים עצמאיים שעובדים באופן שוטף - האחד הוא Multi Theft Auto ובו שיחקו רק בחודש יולי האחרון 616,000 שחקנים ומשנהו הוא SA: MP, בו משחקים מידי חודש כמות שחקנים שנעה בין 15,000 ל-50,000 שחקנים.

ובכן, הסטטיסטיקה היא נחמדה בהחלט, אבל מאחוריה עומדת שורה של סיבות מרכזיות לפערים הללו בין שני המשחקים.

ראשית, יש את עניין השרתים - GTA Online מאפשר עד 30 שחקנים בשרת ואין כל אפשרות בחירה בנוגע לשרת. במצבי המולטיפלייר של GTA: San Andreas המצב הפוך לחלוטין - לעיתים מתאפשרת כמות שחקנים של כמה מאות שחקנים שונים באותו שרת, יש רשימה ארוכה מאוד של שרתים זמינים, כל אחד עם חוקים משלו ואפשרויות משחקיות שונות, דבר המעניק מגוון ומעמיק את חופש הבחירה בעניין.

שנית, ישנו הפתרון הבעייתי משהו לבעיית הביריונות ב-GTA Online - ישנו ה-Passive Mode, במסגרתו הדמות שלכם לכאורה בלתי פגיעה. אלא שיש דרכים לפגוע באדם שנמצא במצב הזה ובכלל - אין שום סיבה להסתגר בלי האפשרות להשתמש בכלי נשק רק בגלל שיש תופעה של בריונות.

אז למה שזה לא יקרה ב-GTA: San Andreas? כי במצבי המולטיפלייר שלו המפתחים מציעים פתרונות הגיוניים הרבה יותר - במקום להסתגר, פשוט מאוד בחרו שרת שבו הסיכויים להיתקל בטרולים או בריונים הם נמוכים, ובסך הכל - לא חסרים שרתים כאלה כשיש כל כך הרבה שחקנים.

מה דעתכם על זה? האם אתם חושבים שיש הצדקה ליתרון הגדול של מצבי המולטיפלייר של GTA: San Andreas? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.