"האנטומיה של גריי" עונה 13 פרק 2 - ביקורת טלוויזיה

מאת: נהוראי כחלון

כל הציפיות שלי מהעונה ה-13 של "האנטומיה של גריי" היו שליליות, וחיכיתי בקוצר רוח לפרק פתיחה שמדהים עד כמה הוא גרוע. אך טעיתי, ופרק הפתיחה היה מדהים, נקודה. אז, משום מה, הרשיתי לעצמי להעלות ציפיות להמשך, אך נחלתי אכזבה רבה כשגיליתי שמדובר בטעות, אחת כזו שהיא מרה במיוחד.

לאחר הסיום המותח ועוצר הנשימה של הפרק הקודם, בו אלכס הסגיר את עצמו בהודאה על מעשיו, לאחר שג'ו החליטה להיפרד ממנו והוא נחשף למצבו האנוש של דה-לוקה, מוגש לו כתב אישום בדרגה חמורה, ועתידו בבית החולים מתערער ונמצא באי-וודאות.

לאחר שהפרק הקודם הצליח לבנות סביב העלילה מתח רב ודרמה מרגשת, עם סיום עוצר נשימה, הציפייה הרבה מגיעה לשיאה, אך נוחלת אכזבה גדולה. הפרק הנוכחי סוטה לחלוטין מהמסלול של קודמו ולא מצליח לרגש באותה המידה, אם בכלל. במקום לראות, כפי שציפינו בכיליון עיניים, את אלכס מתמודד עם השלכות מעשיו בבית הסוהר, ואת דה-לוקה מנסה להשתקם ממצבו כשהוא מתוסכל ונואש, הפרק מחליט להחזיר את השניים לבית החולים, בהחלטה עלילתית לא הגיונית, קלושה ורחוקה מן המציאות, העלילה נופלת לשוליים והופכת ללא הגיונית, יותר משכבר הייתה, ובמידה מסוימת, גם די בלתי נסבלת.

בצד, נמצא לו, פעם נוספת, על אף חוסר הנחיצות בו, סיפור האהבה המסובך והבלתי נסבל של מגי-ניית'ן-מרדית'. בדיוק כמו בפרק הקודם, גם הפעם הוא מוכיח את המגוחכות הרבה הטמונה בו ואת כמה שהוא מיותר ובלתי נסבל. לאחר שהפרק הקודם דווקא הצליח להיות חלק ממגמה חיובית בסיפור, הפרק הנוכחי מחזיר אותו בחזרה לשליליות ומשיב את שנאתי כלפיו. אין בו שום רובד דרמתי ושום רגש כלשהו, וגם כמעין אתנחתא קומית (?) הוא עדיין לא עובד.

ויש בצד גם את הולדת התינוק של אפריל, ויחסיה המוזרים למדי עם ג'קסון. עלילה זו דווקא מצליחה לשמור על סבירות, עם כמה רגעים בהחלט מרגשים למדי, ולא מעט רגעים מעלי חיוך רחב. כנראה שלא הכל בסדרה הזו עוד אבוד, ושעוד ישנה נקודת אור, כזו או אחרת.

אגב, זוכרים שציינתי לשבח את פסקול הפרק הקודם, בציינו לגאונות? הפעם פסקול הפרק מהווה מגרעה משמעותית ובולטת בפרק הנוכחי, עם נעימות מעצבנות ושירים קלושים, אך בהשוואה לעשרות רבות של פרקים קודמים שדווקא כן הצטיינו בכל הנוגע לו, ניתן לסלוח על טעות של פעם אחת.

בנוסף, רגע לפני סיום, שתי נקודות אחרונות וחשובות לקראת המשך העונה והשפעת הפרק על אלו שיבואו אחריו:
1. דמותה של אריזונה תשוב בפרק הבא, לאחר שחסרה בשניים האחרונים בעקבות לידת בנה של השחקנית. הורגש כי היא חסרה, בצורה ניכרת, אך אפילו לא ניתן תירוץ עלילתי לכך, כך שאם בפרק הבא היא תופיע כאילו כלום לא קרה, וכאילו כל הזמן היא הייתה פה ו"לא שמנו לב", זה בהחלט יהיה נוראי מבחינתי.
2. כחלק מהפסקת פעילותו כמנתח בבית החולים, אך המשכו כרופא, אלכס יעבוד החל מהפרקים הבאים במרפאה על שם דני דוקט, אהובה המת של איזי, אשר בנתה על שמו את המרפאה. איזי לא תופיע, בצער רב, אך היא ככל הנראה תוזכר, וזה הרגע שלו אני הכי מצפה.

הפרק החדש של "האנטומיה של גריי", השני בעונתה השלושה עשר, אכזב למדי, ולא עמד בציפיות שנתלו לו בעקבות פרק הפתיחה הנהדר. עוד שבוע, עוד עשר אגורות.

ציון סופי: 5 מתוך 10

המעקב השבועי אחר "האנטומיה של גריי" נפסק בפרק זה, השני לעונה. שתי ביקורות נוספות יפורסמו בדצמבר ובפברואר, עת תצא הסדרה לפגרת חורף ועת תשוב. בנוסף, כאשר תגיע לסיומה, יפורסם סיקור שיסכם אותה.
ביקורות טלוויזיה אודות סדרות אחרות ימשיכו להתפרסם באתר, וכך גם, כמובן, ביקורות גיימינג וקולנוע. אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק על מנת לקבל את כך העדכונים בזמן אמת.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.