"הפלאש" עונה 3 פרק 1 - ביקורת טלוויזיה

מאת: נהוראי כחלון

עונת שידורי הטלוויזיה האמריקאית נפתחת והסדרות האהובות חוזרות לשידור בזו אחר זו. רשת "The CW", הידועה בעיקר בשל סדרות גיבורי-העל של DC המשודרות בה, פתחה אמש את עונתה, בפרק הבכורה של העונה החדשה והשלישית במספר של סדרתה הפופולרית ביותר והאהובה למדי, "הפלאש".

עוד כשרק עלתה לשידור, כספין-אוף ל"החץ", "הפלאש" זכתה במידיות להצלחה רבה בקרב הצופים והמבקרים כאחד, בזכות הקלילות הרבה שלה והכיף הגדול אותו היא מצליחה להעביר. העונה הראשונה של הסדרה הצליחה למתוח את הצופים מפרק לפרק ולגרום להם לכסיסת ציפורניים מורטת עצבים בכל יציאה לפגרה. העונה השנייה המשיכה באותו קו, והסתיימה בקליפ-האנגר מותח ופוער פה.

כעת, לאחר הפסקה שהרגישה כמו נצח, הסדרה סוף סוף חוזרת לעונתה השלישית, אשר הצליחה לבנות סביבה הייפ גדול למדי. אם בגלל הופעתו המיוחלת של קיד-פלאש, הצטרפותו המסתורית של טום פלטון לצוות השחקנים, הקרוס-אובר המוזיקלי הצפוי עם "סופרגירל" ועיבוד אירוע הקומיקס "פלאשפוינט". אזהרה - ייתכנו ספויילרים.

כהמשך ישיר לאירועי סוף העונה הקודמת, כאשר בארי חזר לעבר ומנע מהפלאש ההפוך מלרצוח את אימו, בתקווה ליצור בהווה מציאות טובה יותר בה הוא יוכל לחיות ב"שלום", אנחנו נחשפים לקו הזמן החלופי אותו בארי יצר, ובו הוא שוהה כבר, מסתבר, שלושה חודשים. בקו הזמן החלופי, שני הוריו עודם בחיים, סיסקו הוא האדם העשיר ביותר בארצות הברית, קייטלין היא רופאת ילדים ממוצעת, ג'ו אלכוהוליסט ומתעב את בארי, איריס לא מכירה כלל את בארי וברחובות פועל פלאש חלופי, "קיד-פלאש", הלוא הוא וולי.

עלילת הפרק מצליחה לנוע בקלילות ולא מסבכת את הצופה יתר על המידה בהסברים מבלבלים, כשהיא דואגת להסביר את מקומה של כל דמות בצורה ברורה ומובנת. הדרמה, כהרגלה של הסדרה, ברובה מיותרת ודי מגוחכת, אך מצליחה לעבוד מידי פעם בצורה לא רעה בכלל. וההומור, כמו תמיד, משובח למדי וגורם לצופה להעלות חיוך רחב על פניו פעמים רבות.

עם זאת, הפרק ניחן בחוסר ברור למדי - האפקטים. אין זה סוד שהסדרה אינה זכאית להתפאר בדבר, אך היא הצליחה דווקא לשמור על סבירות במשך כל פרקיה, לפחות עד עתה. בסצנה מאוד ספציפית, המציגה קרב בין קיד-פלאש לנבל-העל המסתורי "היריב", אנחות תמיהה רבות עולות אצל הצופה, כאשר הסצנה ניחנת ברגעים מגוחכים למדי וגרועים במיוחד. גם סצנות הריצה הידועות, משום מה לא עובדות כמו בעבר. רגעים רבים בפרק, אולי רבים מידי, בהחלט יגרמו לצופה לתחושת תסכול ואכזבה.

בנוסף, חוסר מובהק נוסף קשור לחורים העלילתיים - למשל, היכן בדיוק נמצא הריסון וולס, אשר אמור דווקא להחיות בחיים? ומה עם החץ הירוק? הסדרה שואפת לחלוק יקום בדיוני עם סדרות נוספות, אך מתעלמת מהן. ומה עם רוני? הוא גם אמור להיות בחיים והגיוני שבזוגיות עם קייטלין. אבל בסדר, ניתן לסלוח על חוסר זה, ובמיוחד בשל כך כשהסדרה ידועה בחוריה העלילתיים הרבים (העונה השנייה הייתה חור אחד גדול, שעד היום לא נסגר).

אך החוסר המשמעותי ביותר, שמגיע בסוף הפרק ומקלקל את התחושה החיובית שדווקא זרמה לצופה מלכתחילה, הוא הדרך בה הפרק מסתיים. בעוד הייתה לי תקווה כי נזכה לראות את עלילת "פלאשפוינט" מלווה את העונה כולה, או, לפחות, ארבעה או חמישה פרקים, היא נגמרת כבר בפרק הפתיחה, בדרך קלושה ומאכזבת. ועוד יותר שלילית סצנת הסיום, שגורמת לצופה לבלבול רב.

פרק הפתיחה של העונה החדשה של "הפלאש" היה בדיוק מה שלא רציתי שהוא יהיה - משעמם, קלוש, מאכזב וניחן בחוסרים רבים. חבל לפתוח את העונה החדשה בהרגשה שלילית, אך אני מקווה כי נזכה לראות השתפרות חיובית בהמשך העונה, ועוד כבר בפרק הבא.

ציון סופי: 6 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.