"טיימלס" פרק 1 - ביקורת טלוויזיה

מאת: נהוראי כחלון

כחלק משיטוטי ה-VOD הרבים אותם ערכתי לאחרונה, מצאתי לפני כמה ימים את "טיימלס" ("Timeless"), סדרת הרפתקאות ופעולה אשר עלילתה עוקבת אחר מסעות בזמן, סדרה שרק החלה ועד כה שודר לה פרק אחד, ועיניי לא יכלו להתעלם מכך. אז החלטתי לנסות ולראות, וכנראה שזו הייתה אחת מההחלטות הטובות ביותר שקיבלתי לאחרונה.

הסדרה, אשר משודרת בארצות הברית ברשת הטלוויזיה "NBC" ובארץ בסינדיקציה בלעדית בשירות ה-VOD של "סלקום TV", היא פרי יצירתם של שון ראיין ("המגן") ואריק קריפר ("על טבעי"). מוחם של השניים ידוע לכל כשופע במקוריות ובחדשנות, והם ידועים כמהוקצעים בפעולה ודרמה, כך שלקראת הצפייה נתתי בהם את מלוא מבטחי. בכל זאת, מדובר בסדרת מדע בדיוני (מדובר באותו קריפר שיצר את "על טבעי") מלאת פעולה ודרמה (מדובר באותו ראיין שיצר את "המגן"), וההתרגשות גברה בקרבי עוד יותר עקב התמקדות הסדרה במסעות בזמן, תחום העיסוק והז'אנר האהוב עליי.

עלילת הסדרה עוקבת אחר ההיסטוריונית הידועה לוסי פרסטון (בגילומה של אביגיל ספנסר), איש הצבא הידוע לשמצה ויאט לוגאן (בגילומו של מאט לנטר) והטכנאי הפשוט רוסוף קרלין (בגילומו של מלקולם בארט). מדובר בשלושה אנשים אשר לא מכירים זה את זה וכל קשר בניהם הוא מקרי לחלוטין. השלישייה הזו שובצה על ידי שירותי הביטחון החשאי של ה-FBI לכדי צוות, אשר מטרתו לנסוע בזמן ולעצור את גרסייה פלין (בגילומו גורן ויסינצ'יק), אדם מסתורי אשר שירת בעבר כחייל בכיר וכעת מעוניין לחזור לעבר ולשנות את ההיסטוריה על מנת להוביל לרצף אירועים שייפגע בארצות הברית העתידית.

הרעיון, ובכן, חייבים להודות בכך - מוכר מידי ומשוחזר. נשאלת השאלה כמה פעמים שמענו על סיפורי מסעות בזמן? יש בעיה X בעבר, אז נבצע מסע בזמן כדי לתקן אותה וליצור את Y. זה ידוע למדי, ונעשית בנוסחה הזו שימוש רחב בסרטי קולנוע ובסדרות טלוויזיה. ובכל זאת, הסדרה מצליחה להפגין מקוריות רבה, לבצע חידושים שטרם נעשו ולרתק את הצופה למסך בצורה יוצאת דופן.

העלילה מסתורית ושומרת על עצמה בצללים והיא נחשפת אט אט בצורה מורטת עצבים (במובן החיובי, כן?). הצופה לא יכול להישאר אדיש לאור המתרחש, עיניו נשבות למסך בציפייה והמתנה לעתיד לקרות בהמשך ותשוקה מיד תורגש אצל כל אחד ואחד מכם באשר לתשובות לכל השאלות שצצות בסדרה. על כל אלו, מוסיפים להנאתו הרבה של הצופה הבימוי הנהדר, הניכר במשחק מעולה של השחקנים וקטעי הפעולה המרשימים והמרהיבים, כמו גם התסריט הכולל בו כמה דיאלוגים מרגשים למדי וקומדיה שנונה וכיפית.

לכל אורכו של הפרק, כ-45 דקות, הוא מצליח לגרום לצופה להישאר על כיסאו בדריכות ובהכנה לכל אשר יבוא, ובעת מצמוץ קשה שלא להתאפק לחזור אחורה ולראות את השנייה שהתפספסה. כן, הפרק הצליח להיות עד כדי כך מעניין וכיפי. לרשימת מעקב הסדרות ההולכת ומתארכת שלי "טיימלס" נוספה במידיות ובלי טיפת ספק, כשהיא נמצאת בראש הרשימה ומצליחה להיות טובה יותר מרבות אחרות, עוד בפרקה הראשון.

כן, אולי, ייתכן, ואני מגזים מעט, ועוד בהתייחסות לפרק אחד בלבד, שהוא בסך הכל רק הפיילוט של הסדרה, אבל זה רק כדי להמחיש כמה אותו פרק אחד היה מהנה וכיפי, והצליח להעביר כשלושת רבעי שעה בקלילות. הציפיות שלי לפרק הבא הן גבוהות למדי, ואני מאד מקווה כי הן יתממשו.

ציון סופי: 9.5 מתוך 10

"טיימלס" משודרת בשירות ה-VOD של "סלקום TV" כחלק מסינדיקציה בלעדית עם רשת הטלוויזיה האמריקאית "NBC", ופרק חדש עולה בכל יום רביעי בשעה 17:30.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.