סיקור המשחק XCOM 2 בגרסת הקונסולות

מאת: מנהל קהילת Xbox Israel Community

המשחק החדש בסדרת XCOM יוצא גם לקונסולות החדשות PS4 ו-Xbox One, אז שלחנו את מנהל קהילת אקס בוקס ישראל לבדוק אותו על גבי ה-Xbox One. מדובר כמובן על XCOM 2 הנהדר שכבר יצא למחשב ונותח כאן באתר בזמנו בסיקור מלא.

לפני שאגלוש למשחק עצמו, רקע עלילתי - XCOM 2 הוא משחק אסטרטגיה טקטי שפותח על ידי Firaxis. מדובר במשחק ההמשך של XCOM: Enemy Unknown. העלילה מתרחשת 20 שנה לאחר אירועי המשחק הראשון כאשר ארגון צבאי מנסה להדוף פלישה זרה, מפסיד באותה מלחמה, וכעת הוא כוח ההתנגדות המתנגד לאותו כיבוש חייזרי של כדור הארץ.

כמו במשחק הקודם בסדרה, אתם תשחקו כמפקד הארגון הצבאי Eponymous, דרכו תוכלו לתת פקודות לחברי החוליה בשדה הקרב נגד חייזרים במהלך המשימות השונות. השליטה בכוחות עובדת ע"י שיטת המשחק המפורסמת "הצבעה והקלקה" / "Point & Click" כך שתוכלו למקם את עצמכם ואת הכוחות שלכם במיקומים אסטרטגיים במפה, כאשר הפרק החדש בסדרה השתפר עם גאדג'טים חדשים, נשקים מתקדמים וטכנולוגיות עתידיות שונות בכדי לסייע לשחקנים בשדה הקרב.

המשחק דורש דיוק, דיוק אשר מצריך מקלדת ועכבר, כך שהתפקיד המרכזי הראשון של הפורט שלו לקונסולות הוא בדיוק העניין הזה - כיסוי מלא של בעיית הדיוק והכלת הדיוק של העכבר באמצעותו של שלט ה-Xbox One. לעיתים מצאתי את עצמי מתוסכל כאשר היד רוצה לגשת לעכבר ולבצע פעולות טקטיות כירורגיות ומהירות אך השלט רק גרם לי להתעכב בביצוען. נראה כי המעבר מן המקלדת והעכבר לשלט לא עושה חסד רב למשחק, אך עדיין מדובר במשחק מהנה ומרשים לחובבי הז'אנר והסדרה.

במשימות הראשונות של המשחק החוליה שלכם תהיה נסתרת ולא תזוהה על ידי האויבים. תוכלו למקם את כוחותיכם ולתכנן את הקרב מראש כולל מארבים נגד האויבים. בנוסף תוכלו לבזוז את הגופות של האויבים, להשיג נשק וגם לשדרג חלקים וחפצים שלכם. כמו כן תוכלו גם לפרוץ לנשק מכני של האויבים כמו צריחים.
החיילים בחולייה יכולים להיהרג על ידי האויבים ואם חייל נפצע אנושות חייל אחר יכול לשאת ולחלץ את הפצוע לקראת היציאה מן המפה.

XCOM 2 מציג משחקיות לחימה מהירה יותר מקודמו בסדרה XCOM: Enemy Unknown, שכן ישנן הרבה משימות פגע וברח שבן השחקנים צריכים למהר לתוך מתקנים בכדי להשלים את המטרה העיקרית שלהם במהירות האפשרית ובכדי לחזור לנקודת החילוץ. XCOM 2 כולל בתוכו גם מטרות משניות וזאת בפעם הראשונה בסדרה, כמו גם העובדה שהתגבורת במשחק משחקת תפקיד גדול וחשוב יותר, שכן כוח האויב מטמיע במשחק חיילי אויב חדשים ללא הרף ותזדקקו לסיוע רב ככל שניתן אשר יחבור אליכם לצורך ביצוע המשימות.

באשר לגרפיקה - הגרפיקה במשחק שופרה אך עדיין נראית לא מלוטשת מספיק לדור הנוכחי של הקונסולות. המשחק נראה מרובע מידי ולא הולם לדור הנוכחי.

כמו כן, באשר לדרגת הקושי - אם חשבתם שמצפה לכם משחק קל אתם טועים - לא מדובר במשחק קל יותר מקודמו, הן בשליטה והן בביצוע המשימות העיקריות והמשניות, מותג האסטרטגיה הטקטית של XCOM 2 שייך לדור הזהב של משחקי המחשב. זהו משחק אשר יגרום לכם לשחק בסגנון משחק בטוח והגנתי וידחוף אתכם לעבוד במהירות התקפה מהירה יותר במהלך כל המשחק כולו. Firaxis בנתה את אחד מהמשחקים אשר נועדו להשאיר אתכם במתח גבוה עם משחק אסטרטגיה ממכר שבו לכל בחירה יש השלכות שונות, בהחלט מדובר במשחק שיכול להעסיק אתכם במשך חודשים רבים אם אתם מאלו הנמנים על חובבי המשחקיות בז'אנר האסטרטגיה.

ציון סופי: 8 מתוך 10

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק העותק לסיקור המשחק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.