"דוקטור סטריינג'" - ביקורת סרט

מאת: לידור אטיאס

עכשיו כשאפשר לנשום לרווחה ששם הסרט לא תורגם ל"דוקטור מוזר" אלא ל"דוקטור סטריינג'" (כמו שצריך), הגיע הזמן גם לביקורת מלאה על הסרט. היו שם לא מעט אפקטים מרהיבים ומהטובים שיש כיום, סאונד עוצמתי לחלוטין שמדגיש ומעצים את חווית הצפייה לאין שיעור וכפי שכמעט ולא חוויתי עד כה. וכן, היה שם גם דוקטור אחד, אולי שמעתם עליו.

מה הסיפור? - על עלילת הסרט

במרכז הסיפור ניצב סטיבן סטריינג', מנתח המוח הטוב בעולם, אשר חייו משתנים לנצח לאחר שתאונת דרכים קטלנית לוקחת ממנו את היכולת להשתמש בידיו וגורמת לו לנזק עצבי גדול במיוחד. כאשר הרפואה המודרנית מאכזבת אותו וחרף היותו אדם רציונלי במיוחד שמסרב להאמין בדברים על-טבעיים או כאלה שעשויים להיחשב דמיוניים, הוא נאלץ לחפש אחר מרפא ותקווה במקום לא צפוי - ה"קאמאר-טאג'" המסתורי. מהר מאוד הוא לומד שזהו אינו רק מקום לריפוי אלא גם החזית של קרב נגד כוחות אפלים שמנסים להשמיד את המציאות. בסופו של דבר, בפני דוקטור סטריינג' ניצבת בחירה חשובה במיוחד - האם עליו לחזור לחייו הנוחים או להשאיר אותם מאחור ולצאת להגן על העולם כמכשף רב עוצמה?

הסיפור הזה למעשה מביא עימו נפח חדש לחלוטין ליקום הקולנועי של Marvel - עד כה במרכז היקום הזה ניצב צוות "הנוקמים", צוות שהיה ועודנו אמון על המאבק כנגד האיומים המוחשיים כנגד כדור הארץ ובני האנוש ברחבי העולם. כאשר דוקטור סטריינג' נכנס לתמונה, אפשר בהחלט להגיד שזו כניסתה של המיסטיקה אל תוך היקום הזה - במרכז ההתרחשויות ניצבים יסודות שהם הרבה יותר מיסטיים ממוחשיים, כך שמדובר באתגר חדש לחלוטין עבור Marvel.

בסופו של דבר, אפשר להגיד שאת האתגר הזה החברה צלחה בצורה טובה למדי. דמותו של סטיבן סטריינג' מתוארת בצורה סבירה בהחלט, כאשר תוך כדי הפיתוח העלילתי בסרט עצמו מתפתחת גם דמותו של סטריינג', אנחנו מגלים אודותיו עוד ועוד עד לחשיפה מספקת (אך לא מלאה) על דמותו. ניתן היה לפתח את דמותו של סטריינג' עוד קצת ללא שום צל של ספק, אבל אפשר בהחלט להגיד שבסך הכל כניסתו של סטיבן סטריינג' ליקום הקולנועי של Marvel נערכת בהצלחה רבה למדי.

דווקא דמויות המשנה ודמויות ראשיות אחרות הן אלו שלפחות חלקן לא כל כך זוכות לפיתוח ראוי באשר לדמותן, כך שהרבה יותר קשה להתחבר אליהן (על אף שהמשחק בסרט הוא די נהדר ומחפה על זה במעט עם בנדיקט קאמבראץ' בתפקיד הראשי של דוקטור סטריינג', טילדה סווינטון כרוח עתיקה ועוד שחקנים נהדרים אחרים). כך או כך, בהיותו של סטיבן סטריינג' דמות שחצנית ומרוכזת בעצמה, אפשר להגיד שזה לא סרט שאתם תפתחו בו סימפטיה כלפי אחת הדמויות בצורה יוצאת דופן.

אלא שהעלילה עצמה היא דווקא כן טובה והדמויות מתנהלות בה בצורה נהדרת אשר מסייעת לה להתקדם בקצב טוב שמספק מימד מהנה לסרט, כמו גם מימד מותח שבכל זאת משאיר את הצופה מרותק באשר למה שצפוי להתרחש בהמשך הדרך ועם ההתקדמות מהתרחשות אחת למשנהה.

אפקטים וסאונד

האפקטים והסאונד של הסרט הם 2 גורמים מרכזיים מאוד לכך שמדובר בסרט מעולה לכל דבר ועניין. האפקטים עצמם הם מהטובים ביותר שניתן לראות כיום, הם מסייעים מאוד בעיצוב הסרט בצורה צבעונית ורבגונית במיוחד עם מגוון קטעים מיסטיים כיאה לאופי הדמויות והעלילה.

אם חשבתם שהאופן שבו העולם פשוט מעוות לפני דוקטור סטריינג' באחד מן הטריילרים לסרט הוא אפקט נהדר, ובכן, אתם לא טועים בהרבה, אבל אתם גם תראו דברים יפים אפילו יותר בסרט עצמו, אשר לחלוטין מצטיין בנושא האפקטים וקשה לי למצוא בהם פגם, שכן, מעבר לעיצוב הנפלא שלהם הם גם משתלבים מאוד יפה בסרט עצמו, כולל בנופים העירוניים.

באשר לסאונד בסרט (במיוחד בצפייה ב-IMAX) - הסאונד בסרט פשוט נפלא, הוא מדגיש ומעצים את חווית הצפייה בסרט בצורה בלתי רגילה עם עוצמות מדויקות ומוזיקה איכותית במיוחד. מה שיפה במיוחד בפסקול הסרט הוא שהוא משולב בצורה כמעט מושלמת בסצנות השונות בסרט ומצליח, כאמור, להעצים אותן עוד יותר ממה שהן כבר עושות בכוחות עצמן תוך שימוש נהדר בדמויות ובקווי העלילה השונים.

ההשקעה הן באפקטים והן בסאונד היא ניכרת, והדבר הזה, לצד ההצלחה הגדולה של שני הגורמים הללו, גרם לי להעריך את הסרט הזה עוד יותר, מפני שבהחלט ניתן לראות בקלות עד כמה הושקעה עבודה קשה וסיזיפית מאחורי הקלעים על מנת לדאוג שהפרויקט הזה יצליח ויפרוץ לתודעה בצורה חיובית ומספקת שתאפשר כניסה חלקה עד כמה שניתן של דוקטור סטריינג' ליקום הקולנועי המורכב של Marvel. מכיוון שהוא כבר צפוי להשתלב בכמה מן הסרטים העתידיים של Marvel, אפשר בהחלט להגיד שזה משמח וכי הוא צפוי להעשיר את היקום הזה.

סיכום ומסקנות

"דוקטור סטריינג'" הוא סרט נהדר לסתיו הזה - אמנם אין בו פיתוח מדהים וחסר תקדים של העלילה והדמויות בה, אבל הוא בהחלט מצליח לתאר ולהעביר לנו את סטיבן סטריינג' כמו שצריך תוך כדי תצוגה מופלאה של אפקטים מהטובים והמרהיבים ביותר שיש לטכנולוגיות הקולנועיות של ימינו אנו להציע וכמובן תוך כדי השמעת הפסקול הפנטסטי של הסרט עם מוזיקה רבת עצמה, מדויקת וחדה למדי. את הסרט הזה אתם לא תרצו לפספס.

ציון סופי: 7.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.