סיקור המשחק Titanfall 2

מאת: לידור אטיאס

לאחר השקה די מוצלחת של Titanfall המקורי (על אף שהוא כלל מצב משחק מרובה משתתפים בלבד), הבינו היוצרים כי Titanfall 2 מוכרח לספק הרבה יותר מזה. ההבטחות החלו כבר בשלב ההכרזה - לא עוד אקסקלוסיביות עם מיקרוסופט כי אם השקה רחבה לכלל הפלטפורמות - Xbox One ,PC ו-PS4 (המשחק הראשון יצא לשתי הפלטפורמות הראשונות, אך ה-PS4 הוא הגורם החדש ברשימה), כאשר לאחר מכן נחשף גם כי המשחק צפוי לכלול קמפיין לראשונה. כברת דרך עבר המשחק מאז עם לא מעט שינויים והבעת דעה מצד הקהל וכעת הגיע רגע האמת, הרגע שבו הוא נבחן לעיני כל ונשפט על איכויותיו. האם Titanfall 2 הוא משחק היריות לו חיכינו? התשובה בסיקור, וכמו תמיד - היא תלויה בכם.

משחקיות

בדומה ל-Battlefield 1, גם ב-Titanfall 2 חולקה המשחקיות לקמפיין ולמולטיפלייר, אלא שכאן ישנו שוני מהותי - סגנון המשחק בשניים הוא זהה כמעט לחלוטין. בשתי האפשרויות השונות מונהג סגנון משחק שהוא מהיר ועצבני לכל דבר ועניין - אין רגע אחד של שקט על גבי המפה, נדרשת תנועתיות ודינאמיות מכל שחקן לכל אורך המשחק ומעל הכל - כמעט ואסור לעמוד, מפני שהירי מהיר מאוד ורגע אחד של חוסר תשומת לב יביא למותכם.

באשר לקמפיין - הקמפיין במשחק הוא מצוין ועומד בכל הסטנדרטים שהוצבו לו, ועל אף שמדובר בקמפיין קצר יחסית מבחינת שעות המשחקיות שניתנות לכם במסגרתו (בממוצע, זהו מספר שמשתנה משחקן לשחקן), הוא ממצה במיוחד ומסביר, כמובטח, את הקשר הכה הדוק שבין הנוהג בטיטאן, אשר מתמקצע בפועל גם כחייל לכל דבר ועניין, ובין הטיטאן עצמו. מדובר על קשר שמורגש לכל אורך המשחק, הוא משפיע עליו רבות, והיכולת ללמוד אודותיו דרך הקמפיין היא מבורכת בעיניי.

בנוסף לכך, שלבי הקמפיין מהנים עד מאוד, הם משלבים מספר סוגים של אויבים, מספקים לכם מגוון של כלי נשק וכלים להתמודדות עם אותם אויבים, ואפילו דואגים לשלב בתוך כל זה גם פארקור שיקשה עליכם עוד יותר בביצוע המשימה אך הופך את המשחק, בד בבד, למהנה ולדינאמי יותר בשטח.

למה בעצם זה מוביל? זה מוביל להכנה מלאה לקראת המולטיפלייר של המשחק - העובדה שבקמפיין מונהג סגנון משחקיות מהיר בדומה למולטיפלייר מסייעת מאוד להכנת כל שחקן ושחקן למלוטיפלייר, ביצוע הקמפיין מונעת את זריקתכם למים העמוקים ללא הכנה מוקדמת, ובכלל, הקמפיין מכניס אתכם לחלוטין לאווירה הכללית במשחק ועושה את זה בצורה פשוט קסומה עם סיפור טוב שמלווה בדמויות יחסית סימפטיות ואפילו הומור משעשע למדי שנוצר באמצעות השימוש בטיטאן כמכונה שהיא, בסופו של דבר, רובוטית, ולא פועלת מתוך רגש כי אם מתוך מניעי יעילות והספק בהתאם לאופן שבו תכנתו אותה.

באשר למולטיפלייר - המולטיפלייר מהווה המשך ישיר ונהדר לקמפיין המשחק, הוא מספק סגנון משחק מהיר ומהנה, כזה שלא נח לרגע ודורש מן השחקנים ריכוז מלא, זריזות ידיים, רפלקסים ומהירות מיטבית. 

מבחינת מצבי המשחק, המולטיפלייר מגוון בסך הכל, הוא מספק בין היתר מערכת התקדמות ושיפור לנשק ולשחקן האישי שהיא מסורתית למדי, לינארית ותלויה בפעולות שלכם במשחק, כאשר כל פעולה מעלה יותר ופחות את ההתקדמות, הכל בהתאם למשמעותה.

הדבר היפה במולטיפלייר הוא שהוא מאפשר קרבות מסוגים שונים, חלקם מערבים רק את החיילים הרגליים וחלקם משלבים גם וגם באופן שהוא יצירתי למדי. דוגמה טובה לכך הוא מצב המשחק "Bounty Hunter", שהוא מצב משחק מגוון מאוד המשלב מגוון אלמנטים של לוחמה - חיילים נגד חיילים, טיטאנים נגד טיטאנים ואפילו חיילים נגד טיטאנים, כאשר הקרבות עצמם דינאמיים מאוד, כל סיבוב במצב המשחק הזה הוא חלק ממלחמה כוללת וישנה הרגשה במצב המשחק הזה שכל משחק בו הוא עולם ומלואו, דבר שחסר לא מעט פעמים.

דבר נוסף שחיובי הוא כל מה שקשור לחידושים במשחקיות - רוב ככל החידושים משתלבים בצורה נהדרת במצבי המשחק השונים במולטיפלייר, הם מקבלים ביטוי הולם ונעשה בהם שימוש גדול מצד כלל השחקנים (במיוחד אלו הרוצים להצטיין ולהיות מעל כולם), דבר שלעיתים לא תמיד קורה, מפני שחברות עשויות להוסיף תכונות ומאפיינים למשחקיהן, אך לא מתוך כוונה אמיתית לחולל שינוי אמיתי במשחק.

כמו כן, השליטה במשחק, נוכח התוספות החדשות, עדיין נוחה מאוד, מיפוי המקשים לא מנסה להמציא את הגלגל, המקשים ממופים בצורה די מסורתית שמתאימה ונוחה לרוב ככל השחקנים, ובהחלט ניתן להגיד שנושא השליטה במשחק הוא הצלחה גדולה, כאשר ממשק המשתמש הנהדר הוא גם חלק מהעניין ומסייע להבנה ושליטה מלאה ונוחה במשחק.

לבסוף, אני מוכרח לציין לטובה את האנימציות במשחק - האנימציות נהדרות ומהוקצעות, הן באשר לחיילים והן באשר לטיטאנים, החל מפעולות פשוטות ובסיסיות יחסית כמו פעולות התנועה במשחק, דרך הירי וההפגזות (כן, באפשרותכם לירות גם טילים ולא רק כדורים רגילים) ועד לשימוש בוו-ההיתלות / Grapple Hook וריצת הקיר. 

סנכרון האנימציות עובד בצורה נהדרת אף הוא, כאשר התנגשויות בין אנימציות לא גורמות לבאגים ותקלות במשחק, דבר חשוב מאוד שלא תמיד קורה במשחקים. מובן כי אין 0 באגים במשחק, אך הכמות עצמה היא מצומצמת ויחסית זניחה, במיוחד נוכח העובדה שאנו לבטח נזכה לעדכון שיתקן חלק מן הבעיות שעוד קיימות בקרוב.

גרפיקה

Titanfall 2 הוא לחלוטין משחק יפהפה מבחינה גרפית לכל דבר ועניין, כל המודלים בו מושקעים ומעוצבים כהלכה ובצורה מדוקדקת, החדות שלהם היא פשוט נהדרת, כאשר גם הטקסטורות במשחק הן איכותיות ומתאימות לדור הזה של הגרפיקות והצמדתן למודלים השונים נעשתה בתאום מושלם ובסנכרון מקסימלי ככל האפשר.

הדבר נכון לגבי כל פרט ופרט במשחק - פרטים קטנים כגדולים מושקעים עד מאוד, כאשר מהצמחייה הנמוכה במשחק, דרך הטיטאנים והחיילים השונים ועד למבנים ונופי ענק במשחק - כל אחד ואחד מן הפרטים ב-Titanfall 2 הוא מוקפד, מושקע ומהוקצע, כך שברור לעין כי ההשקעה בנושא הגרפיקה הייתה גדולה במיוחד, ומדובר בהשקעה שניכרת בצורה משמעותית, בהירה וברורה.

הגרפיקה האיכותית נשמרת גם במולטיפלייר וגם בקמפיין - ישנם מספר פרצופים שונים של דמויות במשחק כך שנושא המגוון נשמר גם במובן הזה, והתלבושות והעיצובים השונים במשחק גם כן מגוונים ומעניקים נפח צבעוני ומיוחד למשחק.

סיכום ומסקנות

Titanfall 2 הוא משחק יריות נהדר - הקמפיין שלו מהנה, מהיר וקליל, אך יחד עם זאת מצליח להכין את השחקן לקראת המולטיפלייר של המשחק בצורה מושלמת,כאשר המולטיפלייר עצמו הוא לא מיוחד ב-100% אך כן מצליח להעביר שעות של הנאה בתוך מצבי משחק מגוונים. לכל זה מתלווה גרפיקה מצוינת שלא מותירה מקום לספק - Titanfall 2 הוא משחק שלא רק משוחק נהדר, הוא גם נראה כמו שצריך.

ציון סופי: 8.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.