האקרים לכלא: חוק חדש בדרום קוריאה אוסר על יצירת והפצת צ'יטים; עונשים של מאסר וקנסות ממתינים לעבריינים

מאת: לידור אטיאס

אחת מן המלחמות הגדולות ביותר כיום בעולם הגיימינג (ואולי זו הגדולה ביותר) היא המלחמה בצ'יטים והצ'יטרים. לאחרונה Nintendo עשתה ניסיונות לאתר ולהעניש את מי שהוריד את Pokemon Sun ו-Pokemon Moon בטרם השקתם, כאשר גם Blizzard מפגינה מדיניות של אפס סובלנות לרמאויות במשחקי וידאו. כעת המלחמה עולה שלב באזור אסיה.

לאחר שביפן הועבר חוק דומה, כעת גם בדרום קוריאה הועבר חוק האוסר על הפצת ויצירת צ'יטים ורמאויות שונות בתחום משחקי הוידאו. הרמאויות האסורות הן כמובן אלה שאסורות לפי תנאי חברות ההפצה והפיתוח, כולל "בוט-מכוון" (Aimbot), תכנות רמאות / האקינג, סקריפטים ועוד.

עברתם על החוק ועשיתם את העבירה? העונש המקסימלי הוא מאסר בפועל של 5 שנים או קנס בסך של כ-43,000 דולרים (50 מיליון וון קוריאני), עונשים כבדים לכל הדעות כך שהחוק הזה צפוי להרתיע מאוד את אלה המתכוונים להמשיך לבצע עבירות מסוג זה.

החקיקה הזו מיועדת מעל הכל, מעבר לעיגון בחוק של העניין הזה, להגנה על משחקי הספורט האלקטרוני כדוגמת League of Legends ו-Overwatch שנחשבים לפופולריים מאוד במדינה, כאשר כמובן שיש קשר גם לעובדה שהמדינה מארחת מפעם לפעם אירועי ספורט תחרותי והחוק הזה צפוי להגן על האירועים הללו משימוש בצ'יטים כאלו ואחרים.

הדבר הבעייתי היחיד בחוק הזה הוא ששחקנים שישתמשו בתוספים חוקיים לכל דבר ועניין (Add-On) יוכלו, בטעות, להיענש גם כן על לא עולל בכפם, כאשר מעבר לכך לא ברורה תכלית החוק בהתחשב בפעולות של חברות הגיימינג כנגד הרמאים.

מה דעתכם על החוק הזה? האם אתם חושבים שמדובר בחוק ראוי או שאתם רואים בו כזה שמזלזל בחברות הגיימינג? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.