"אושן 5" - סיקור חדר בריחה ללא ספוילרים

מאת: לידור אטיאס

בשנים האחרונות החלה להתפתח בארץ תופעה שזכתה למגוון של שמות - "אסקייפ רום", "חדר בריחה", "חדר מילוט" ועוד. מה זו בעצם התופעה הזו ומה משמעות המושג "חדר בריחה"? ברמה העקרונית, מדובר בהחייאת והפחת חיים בקווסט הווירטואלי המוכר לכל כך הרבה גיימרים.

אלא שעל אף שאתם לבטח חושבים כרגע כי מדובר בפעילות שמדברת בעיקר לגיימרים או גיקים, המציאות מעט שונה - מידי יום ביומו נוהרים הרבה מאוד אנשים, לאו דווקא גיימרים, אל מגוון רחב של חדרי בריחה שפזורים בפריסה ארצית, החל מכל עשרות החדרים שממוקמים בתל אביב ועד לחדרים שממוקמים בקיבוצים בצפון.

אז לפני 4 חודשים רצינו גם אנחנו ב"המרקע" לראות במה מדובר, וניסינו חדר בריחה שמופעל באמצעות מכשיר מציאות מדומה. בעוד שהחוויה עצמה הייתה מהנה ומגבשת במיוחד, זה עדיין לא הרגיש כמו חדר בריחה לכל דבר ועניין. לשם כך ביקרנו ממש לאחרונה בחדר הבריחה "אושן 5" של חברת "קווסטומניה" במטרה לראות ולהרגיש חדר בריחה פיזי לכל דבר ועניין. התוצאה? מיד תגלו.

ראשית כל, "אושן 5", כשאר חדרי הבריחה, מגולל סיפור מעט תלוש מהמציאות, אך בכל זאת די מדליק - החדר מדמה שוד יהלומים של בנק, תוך שהוא נותר נאמן לסיפור שלו בכל הרבדים האפשריים - החל מאופי החידות והקווסטים שמובילים אתכם מתחילת החדר ועד לסיומו ועד לעיצוב המקום. כל אלו מותירים אתכם באווירה הדרוכה שנדרשת להוצאה לפועל של שוד, משל היה זה שוד אמיתי לכל דבר ועניין, וזה מה שמוביל אותי בצורה ישירה לנקודה חיובית נוספת בחדר הזה.

אם כן, ב"אושן 5" אתם מתנתקים מחייכם במאת האחוזים ומתמסרים לדמות השודד. הדבר הזה, בעיניי, פשוט מדהים ושווה את החוויה הזו כשלעצמו, מפני שזו אחת הסיבות המרכזיות שבגללן אנו בכלל טורחים לצאת מהבית לראות סרט או לבקר בחדר בריחה - הניתוק הכל כך מבוקש הזה מהחיים האישיים לטובת חיים מסעירים וסוערים, המלאים באתגרים ובאירועים מרתקים.

אז איך בעצם מתבצע הניתוק הזה? קודם כל ולפני הכל - בחוויה הנהדרת שמספק המקום. "אושן 5" הוא חדר בריחה מאתגר מאוד ומשלב בין מגוון רחב של סוגי אתגרים וקווסטים, תוך שכל חברי הקבוצה נדרשים להפעיל את המוח, לסקור את הסביבה במהירות ולחשוב על הצעד הבא בחדר. מאוד יכול להיות שיהיה מי שיוביל את הקבוצה לפתרון החדר, אך זה לא יכול להתבצע ללא שיתוף פעולה מלא בין חברי הצוות, כך שגם קיבלתם אתגר מהנה ולא פשוט בכלל וגם גיבוש בין חברי הצוות. בעיניי - אין טוב מזה.

כמו כן, יש להרחיב מעט אודות מגוון האתגרים שבחדר - המגוון הזה הוא לא מובן מאליו בכלל. מדוע ולמה? מפני שהחדר לא נותר מונוטוני אפילו לא לרגע אחד, תוך שהוא דורש מכם להפעיל מידי כמעט כל שלב בחדר להפעיל סוג קצת אחר של חשיבה או חקר, ואני מבטיח לכם שאם המוח שלכם יצולם במהלך ביצוע החדר אתם תוכלו לראות בבירור איך אזורים רבים מתוכו מתפקדים במהלך החדר במטרה לפצח את החידות והאתגרים השונים.

ובכל זאת, דבר מדהים לא פחות הוא שכן, יש מגוון, אך בכל זאת קיים הצורך לשמור על האופי של החדר, כך שכן ישנו מיקוד בסוג מסוים (אך כללי) של אתגרים וקווסטים. אלא שהמיקוד הזה לא רק שלא מונע מן החדר מלספק חוויית משחק נהדרת, אלא אף גורם לו להיות משובח אף יותר מפני שהוא תורם לשמירה על זהות החדר ועל החיבור לדמויות שאתם נכנסים לנעליהן.

באשר לעיצוב הסביבה בחדר - העיצוב הוא די טוב, אמנם לא מושלם ולא הייתי אומר שהוא קרוב למושלם, אך הוא די והותר על מנת לספק חוויית משחק מצוינת, ואם כבר יש חלק שעדיף שלא יהיה "נפלא" או "נהדר" זה החלק הזה, מפני שהוא מספיק טוב בכדי להשתלב כמו שצריך בין מגוון האלמנטים של החדר תוך שהוא גם מחבר את השחקנים לדמויות ולסביבה של החדר.

בנוסף לכל זה, היבט לא פחות חשוב הוא ההיבט הטכני. למה בעצם אני מתכוון? בקצרה - תקינות החדר, ובהרחבה - מנעולים לא שבורים, תפקוד מלא של כל המכשירים הדיגיטליים בחדר הבריחה, ציוד מלא ולא חסר או שבור, תוך שהחדר עצמו שדורש מהצוות שנכנס אליו להשתמש אך ורק במוח ולא בניסיון להבין למה מנעול מסוים לא עובד או למה דלת מסוימת לא נפתחת כדי לאפשר מעבר מלא.

ובכן, ההיבט הטכני ב"אושן 5" הוא לא פחות ממושלם - לא אני ולא אף אחד מחברי הצוות שביקרו בחדר איתי ראה או נתקל בבעיה טכנית כזו או אחרת, החדר והאלמנטים שבו פעלו בצורה נפלאה ואפשרו את החוויה המושלמת ואת ההנאה מהאתגרים והקווסטים שיש לחדר הנפלא הזה להציע.

רגע לפני שאסביר לכם מה בדיוק אתם יכולים לעשות כדי לסגור לעצמכם כאן ועכשיו את חדר הבריחה הזה, כמה מילים על השירות במקום - קיבלו את פנינו במקום בצורה פשוט נהדרת עם כיבוד ופינת ישיבה מסודרת ונקייה, כשכל ההוויה והמראה של המקום מחברים אותך לאווירת הבריחה שעוד תצטרכו להתחבר אליה לחלוטין בהמשך הדרך עם כניסתכם לחדר.

המנחה שקיבלה את פניי ואת פני חברי הצוות שהגיעו איתי הייתה פשוט מקסימה, הסבירה אודות מהות המקום ואודות החדר בצורה פשוט מושלמת ואפילו הצליחה לשעשע אותנו בכמה מן הרגעים הדרוכים ביותר שלנו רגע לפני הכניסה לחדר. גם לאחר הבריחה המצופה ידעה המנחה להסביר לנו בדיוק כל מה שרצינו לדעת לגבי המקום, צילמה אותנו בתמונה למזכרת מן החדר, ופשוט שדרגה את כל החוויה הזו עד מאוד.

אז איפה ומה ניתן לקבל מאת "קווסטומניה"? בעוד שמתבשלים להם כעת קווסטים קולינריים וקווסטים ברחוב (יש למה לצפות, האמינו לי) אתם קודם כל יכולים לעשות לעצמכם טובה ענקית ולסגור לעצמכם את חדר הבריחה המצוין "אושן 5". על מנת לעשות זאת לחצו כאן.

מעבר לכך, אם אתם מחפשים פעילות רחבה יותר שמיועדת לכמות גדולה של אנשים ויכולה להתאים לגיבושים של צוותים, אתם מוזמנים לסגור לעצמכם קווסט נייד שיגיע עד לאן שתבקשו ויספק חוויה לכמות של עד 50 אנשים בעת ובעונה אחת. כדי לעשות זאת לחצו כאן.

לבסוף, אם אתם פשוט רוצים להתעדכן לגבי פעילות החברה, אתם מוזמנים לבקר באתר הרשמי שלה או בעמוד הפייסבוק הרשמי שמספקים מידע מלא.

ציון סופי: 9 מתוך 10 

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.