"אוצרות האינקה" - סיקור חדר חושך ללא ספוילרים

מאת: לידור אטיאס

תמיד ראיתי בחושך אלמנט מרתק ומסתורי שהגבול של מה שניתן לעשות איתו מגיע אל האינסוף. מצד שני, לא מעט מקומות עשו, עושים ויעשו שימוש סתמי וחסר משמעות בחושך שמותיר את המשתתפים בדבר מאוכזבים. האם בכך כוונתי ל"אוצרות האינקה" של קווסטומניה אותו הוזמנתי לסקר? בשום פנים ואופן לא.

"אוצרות האינקה" שואף לתעל את השחקנים לשימוש מירבי בחוש השמיעה, חוש המישוש ובאופן קסום גם בחוש הראיה. במסגרת החדר מתחרות שתי קבוצות בתחרות אינטנסיבית בחושך מוחלט, אלא שחדי העין מביניכם ישימו לב שפעולות מסוימות מפעילות עזרים כדוגמת צלילים או הבזקי אור אשר מסייעים בביצוע המשימה לשמה נדרשתם.

נכון לרגע זה, חווית "אוצרות האינקה" נחלקת לשניים, כאשר בין שני החלקים הפסקה קצרה לשם הסבר נוסף.

ראשית, יתמודדו הקבוצות בקרב מרתק של חיפוש אחר אוצרות. על כל קבוצה לא רק למצוא כמה שיותר אוצרות, אלא גם להובילם אל התיבה המתאימה של הקבוצה, ולשם כך אתם נדרשים להכרת המרחב עד כמה שניתן להגיע לכך בחושך, שימוש בידיים, הרגליים והאוזניים וכמובן בחושים האחרים שלכם.

ככלל, מצאתי את הפעילות הראשונה כחוויתית, מאתגרת אך כזו שמתאימה לקהל רחב של אנשים ולא דורשת מכם שום ידע מורכב. אל תדאגו, לא תצטרכו דוקטורט בפיזיקה על מנת לחשב כיצד להוריד אוצר שנמצא על התקרה, אתם תצטרכו אך ורק תושייה וקצת פרקטיקה בידיים והרגליים.

היופי הוא שהטכניקה אותה תצטרכו ליישם כדי להשיג אוצר מסוים שונה מהטכניקה שנדרשת להשגת אוצר שנמצא מטר או שניים לידו, זאת כאשר לא כל האוצרות גלויים לעיניכם ולכן תצטרכו לנוע במהירות וביעילות לחיפוש אחר אוצרות חבויים.

דבר נוסף שיפה בפעילות כולה הוא האופן שבו היא מגבשת קבוצות - אם לא תעבדו בשיתוף פעולה ופשוט תשלחו ידיים לכל עבר בלי תכלית - אתם תפסידו. לעומת זאת, קבוצה שתשתף פעולה, קבוצה שחבריה מנחים אחד את השני וקבוצה שתשאף לעבוד יחד היא זו שתנצח בסופו של דבר.

אלא שכאמור, ישנה גם פעילות שנייה. הפעילות הזו פחות טובה מהראשונה אבל אין זה אומר שהיא איננה טובה, חוויתית ומאתגרת במידת מה.

במסגרת הפעילות השנייה יתחרו הקבוצות במשחק תופסת בחושך. התופסים יצוידו באורות נוצצים והנתפסים נעלמים בחשיכה.

המלצתי לבאי החדר במסגרת הפעילות - משחק התופסת מתאים לקבוצות של 4 על 4 ועובד פחות טוב כשמדובר בפחות מזה, מכיוון שהמקום עשוי להרגיש קטן אבל בפועל הוא לא כזה, וישנם מספר מקומות מחבוא טובים במיוחד שמקשים על התופסים.

מעבר לעניין המספרי, הפעילות עצמה עבור התופסים היא אינטנסיבית ומעייפת במיוחד, ועבור הנתפסים היא בעיקר עוצרת נשימה וכזו שדורשת מהם דממת אלחוט בנוסף לכל חבילת היכולות להן הם נדרשו עוד קודם לכן (הכרת המרחב, שימוש בחושים ועוד).

גם הפעילות השנייה מגבשת מאוד לקבוצות ואני מבטיח לכם שאין רגע יותר מעורר חרדה מאשר לראות במרחק זעום מכם את אורות התופסים ולהבין שאין לאן ללכת בכניסה למבוי סתום. על אף הפחד, זו תחושה שלחלוטין הייתי רוצה לחוות שוב כך שאפשר בהחלט להגיד שההיבט הזה עוד יגרום לכם לרצות לחזור לסיבוב שני.

לבסוף, כמה מילים על הגורם המשמעותי ביותר שיש לקווסטומניה להציע, יותר מההשקעה הכספית והמחשבתית העצומה בחדרים החדשים של החברה. אני מדבר על ההון האנושי של הרשת.

מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים, מי שינחה אתכם יהיה אדם מקסים בעל תודעת שירות מקסימלית ונחמדות שלא יודעת קץ. מספר הביקורים שערכתי בקווסטומניה הרגישו כמו ביקור אצל חבר משפחה אהוב או חבר טוב, וכבר בכניסה אתם תרגישו בבית.

מן הסתם, השירות המדהים שתקבלו במקום עוזר מאוד להיכנס לאווירה הנדרשת לפני הכניסה לחדרים, זאת בנוסף לסרטון קונספט שמסביר בצורה נהדרת, במיוחד ב"אוצרות האינקה" את מהות החדר ואת הרקע למשימה שלכם.

לסיכום, חדר החושך של "אוצרות האינקה" הוא אטרקציה נהדרת ללכת אליה עם משפחה או חברים, הוא עושה שימוש נהדר באלמנט החושך ומצליח להוציא מכם את המירב תוך שהוא משפר את היכולת שלכם לנווט בחושך ולהשתמש בחושים. מומלץ במיוחד.

קיבלתם חשק? מעוניינים להזמין מקום? לחצו כאן ותוכלו אפילו לקבל 20 אחוזי הנחה עם הקוד 1020902702.

ציון סופי: 9 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.