"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר" - ביקורת סרט ללא ספוילרים

|מאת: לידור אטיאס|

כפי שקורה עם הרבה מאוד סרטים, הרבה מאוד עניין שהיה סביב "שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר" לא היה קשור בהכרח לשיא שהגיעה אליו הסדרה מבחינת האפקטים, אלא דווקא לשם הסרט. אחרי שקיבלנו את השם הבריטי של הסרט על פני זה האמריקאי היה זמן להתרגז או פשוט לקבל את זה, ועכשיו כשהסרט כבר בבתי הקולנוע הגיע הזמן לשתף אתכם בביקורת שלנו עליו.


עלילת "שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר"

בסרט החדש אשר מהווה את הסרט החמישי בסדרה, קפטן ספארו (ג'וני דפ) מוצא את עצמו בהרפתקה חדשה. לאחר שאיבד את מזלו, רוחות של ביש מזל נושבות לכיוונו כשרוחות רפאים של פיראטים בהנהגתו של יריבו העתיק והנורא קפטן סלזאר (חאווייר ברדם) בורחות ממשולש השטן ונחושות להרוג כל פיראט בים, ובעיקר אותו. תקוותו היחידה של קפטן ג'ק היא קלשונו של פוסידון, חפץ עתיק יומין המעניק לאוחז בו שליטה על כל הימים.

בעיניי, עלילת הסרט עוברת תהליך מעניין שאופייני לסרטים מסוימים - הפתיחה חזקה מאוד ומלוות בכמה רגעים נהדרים שמצליחים מצד אחד להצחיק אותנו, ומצד שני גם לדעת כיצד לאחוז אותנו מרותקים למסך בציפייה לקראת מה שעשוי להגיע בהמשך ואפילו לקראת מה שקורה ממש כרגע על המסך. חלקו הראשון של הסרט בהחלט נהדר ומושך, תוך שהוא מצליח להציג את הדמויות המרכזיות בצורה מעניינת ועניינית.

אלא שמאוחר יותר העלילה, מן הסתם, מתקדמת ומתפתלת, אך לא מצליחה לאחוז את הצופה כפי שעשתה הפתיחה - העלילה מרגישה צפויה יותר, ומספר אירועים שנחשבים למכוננים או לכל הפחות כאלו אשר מקדמים את העלילה או לוקחים אותה לכיוון קצת אחר, לא מצליחים להתעלות מעל רמה סבירה.

מסיבה כלשהי, גורלה של הדמות הראשית מרגיש צפוי מידי וגם כאשר הוא לכאורה מאוים, לא מורגש איום אמיתי או סכנת חיים כלשהי. 

במילים אחרות - נוכח העובדה שהעלילה צפויה, בסופו של דבר ציפיתי למעט יותר בשר בעלילה והתפתחויות מעט מפתיעות יותר.

לבסוף, כאשר העלילה מגיעה אל שלבי הסיום, היא נעשית מעניינת יותר וההתפתחויות האחרונות שלה שוב מרתקות כבתחילה, במעין תהליך של גדילה בפתיחה, דעיכה במהלך השתלשלות האירועים המרכזית ושוב גדילה בסיום. הדעיכה היא לא עצומה, אך היא מספיקה כדי להרפות מהאחיזה של הסרט בצופה, כך שהסרט נעשה מעט פחות מרתק.

בכללותה, העלילה של הסרט בסך הכל סבירה, אך שלא תחשבו שאתם תשתעממו - העלילה לא גרועה עד כדי כך, ובסך הכל ישנם האקשן והאפקטים שבסרט אשר מחפים על העלילה ובכל זאת מחזקים את האחיזה של הסרט בצופה.

אקשן ואפקטים ב"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר"

מה שיפה באקשן והאפקטים של הסרט, הוא שהם, בניגוד לעלילה, מצטיינים לכל אורך הסרט. אמנם מורגשת דעיכה קלה מבחינת האקשן בקטעים מסוימים, אך היא רחוקה מזו שמורגשת מבחינה עלילתית ובסך הכל האקשן בהחלט מצוין, והוא מלווה באפקטים נהדרים.

האקשן עצמו מבוים בצורה נהדרת, כאשר אופן בניית סצנות האקשן והצילום בהן לחלוטין מוסיפים לאיכות והופכים את הנעשה על המסך למעניין ומושך עוד יותר בעבור הצופה.

בנוסף, אנו נהנים ממגוון של סוגי אקשן, החל מקרבות ולוחמה, אשר אנו מקבלים פה מטבע הדברים, דרך לפעלולים נהדרים ושובי עיניים ועד למרדפים מעניינים ומגוון של דברים אשר יכולים לקרות רק בלב ים.

מבחינת האפקטים, בעיניי מדובר בשיא של הסדרה בהיבט הזה ומכל בחינה, לא רק בדבר הפיצוצים, אלא גם מבחינת היבטים אשר קשורים לגרפיות של הסרט ויופיו, כמו למשל הנופים וקווי האופק במקומות השונים בסרט. 

האפקטים לא חווים שום התדרדרות לאורך הסרט ושומרים על רמה גבוהה מאוד תוך שהם מעצבים את הסרט בצורה יוצאת דופן עם מראות נהדרים וגם פיצוצים ופירוטכניקה אשר מצליחים להלום בצופה, במובן החיובי של המילה.

תלבושות "שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר"

לא מדובר בפסקה פרסומית בה אפרסם לכם תלבושות של הסרט שניתן לרכוש, אלא פשוט מאוד במילים חמות מאוד שאני מוכרח להפנות כלפי מחלקת ההלבשה של הסרט.

כל התלבושות בסרט מעוצבות בצורה מאוד אותנטית וניכר בהחלט שלכל דמות הותאמה תלבושת ייחודית אשר תואמת את הסגנון האישי שלה ואת מה שאנו צפויים לראות מכיוונה בסרט.

בכך, הסרט נעשה רק יפה עוד יותר, מפני שהשילוב של האפקטים הנהדרים בדבר היופי והעיצוב של הסרט והתלבושות בו, הופכים אותו לנהדר ויפהפה.

סיכום ומסקנות באשר ל"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר"

ובכן, בסופו של דבר מדובר בסרט נחמד ולא רע בכלל, אשר מספק עלילה שעולה, יורדת ושוב עולה (יש כאן אפילו קצת אירוניה בדמיון שבין תנועתה של ספינה בים ובין זו של העלילה), אך נהנה ממספר גורמים שהופכים אותו למדהים ביופיו ושובה עין. זה לחלוטין סרט לצפות בו בבית הקולנוע ולא בשום מקום אחר.

ציון סופי: 7.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.