FIFA 18 - כל מה שאתם צריכים לדעת

|מאת: אליאב אלמקייס|

סדרת משחקי FIFA הינה סדרת משחקי וידאו אשר משחקים בה מושקים על בסיס שנתי בפיתוחה של EA SPORTS, וכמו חברות רבות אחרות כל שנה החברה מחדשת ומנסה להוציא את המשחק הטוב ביותר עם חידושים ושלל דברים אחרים הגורמים למשחק להיות כמה שיותר קרוב למציאות. אז לכבוד יציאת המשחק FIFA 18 החדש בעוד שלושה חודשים, ערכנו לכבודכם מאמר המסכם את כל החדשות המרכזיות שהגיעו עד כה בנוגע למשחק.


הפרט הראשון שנודע למעריצים הינו הופעתו של כוכב האריזה החדש והוא לא אחר מאשר השחקן כריסטיאנו רונאלדו, חלוץ ריאל מדריד, אשר זכה פעמיים ברצף בגביע האלופות עם הקבוצה וקיבל את הכבוד, כאשר גם בטריילר עצמו רואים כמה חשיבות נתנו לו ואפילו לכדו את תנועותיו כדי שיהיו כמה שיותר מדויקות במשחק.

ב-EA Play 2017 דובר כמובן על המשחק FIFA 18, הכותר המוביל של החברה. כמו בכל שנה המשחק החדש בסדרת FIFA הוכרז והוצג עם המנוע החדש והמתקדם Frostbite, אשר מאפשר ייצוג יותר מוחשי של השחקנים והתנהגות יותר טבעית שלהם. בנוסף, הוכרז כי המשחק ייצא לקונסולה החדשה של נינטנדו, Nintendo Switch, בגרסה שתהיה תפורה במיוחד עבורה, בעיקר בגלל החומרה החלשה יותר שלא מאפשרת שימוש בכל המאפיינים של המשחק בפלטפורמות אחרות. כמו כן, EA שיתפה פרטים נוספים לגבי הגרסה הזו. בהצהרה שהחברה מסרה היא טוענת כי בעוד שהמשחק לא ירוץ על מנוע Frostbite ב-Nintendo Switch, הוא כן הוכן במיוחד לפלטפורמה ונותן את חוויית ה-FIFA הניידת האולטימטיבית.

המשחק ירוץ ב-720p במצב נייד וב-1080p במצב נייח ובנוסף יקבל תמיכה במשחק עם Joy-Con יחיד ויכלול את כל מצבי המשחק המוכרים והאהובים למעט The Journey. מעט מאכזב לראות שהמשחק לא ירוץ על מנוע ה-Frostbite, אבל מתצלומים פיראטיים זה נראה שהמשחק עדיין נראה טוב.

באשר ל-The Journey, הסיפור הוא כזה - סיפורו של אלכס האנטר אינו נגמר אלא רק ממשיך להתקדם, כאשר הביאו השנה מובילי דעה ואנשי מדיה אשר מדברים על הבחור הצעיר ומהללים אותו. הטריילר הרשמי של המשחק FIFA 18 מוצג בסרטון קולנועי בו החלוץ כריסטיאנו רונאלדו רץ לעבר השער ומראה את כישורי המשחק הנפלאים שלו. בנוסף לכך נראה בבירור כי גרפיקת המשחק עברה שיפור לא קטן משנה שעברה - בטריילר רואים כמה חשיבות נתנו לפרזנטור כריסטיאנו רונאלדו ואפילו לכדו את תנועותיו כדי שיהיו כמה שיותר מדויקות במשחק.


דמו המשחק 

כמידי שנה מעט לפני שהמשחק המלא יוצא, אנו זוכים להצצה בלעדית למשחק בגרסת הדמו שלו, וכמו בשנה שעברה, גם השנה נקבל הצצה אל עולמו של אלכס האנטר שחוזר ל-The Journey לעונה שנייה, אך אני משער שהפעם נקבל הזדמנות לשחק עם אלכס האנטר בקבוצות אחרות או בנבחרת, בפרט עוד בגרסת הדמו. באשר למשחק הרגיל אני מעריך שנקבל את האפשרות להתנסות עם 10 קבוצות שונות כמו ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, אתלטיקו מדריד, מנצ'סטר סיטי ועוד.




מנוע המשחק

המעבר למנוע Frostbite בשנה שעברה היה עצום, והעניק לסדרת המשחקים FIFA שינוי דרסטי. אבל, כמו בכל מעבר למנוע חדש, היו לא מעט בעיות עם תגובות השחקנים, פרצופים ריקים ועוד, ויש אינספור קטעי וידאו מצחיקים בכל רחבי YouTube שמתעדים את העניין. למרבה המזל FIFA 18 השנה ינצל את מנוע Frostbite עד תום כך שכמובן המשחק הזה יראה מדהים לחלוטין.

האיצטדיונים מרגישים הרבה יותר חיים, מה שאולי נראה פרט קטן וחסר חשיבות אבל זה באמת משנה את האווירה. כל מקום מרגיש ייחודי, כל האוהדים על המגרש מגיבים בצורה שונה. לדוגמא, אוהדים בארגנטינה מנופפים בדגלים ובכרזות, זורקים קונפטי שעף אל המגרש ונשאר שם בעוד שבמשחק הדגמה של ריאל מדריד נגד אתלטיקו מדריד נראו האוהדים נערמים מאחורי השער ורצים לעבר השחקן גריזמן שהבקיע גול ברגע האחרון. הקהל מרגיש חי מתמיד.

סגנון המשחק החדש

מערכת התאורה החדשה היא השינוי הברור והגדול ביותר, וזה באמת נותן למשחק ריאליזם שהיה חסר בו לפני. משחק באצטדיון הדרום אמריקאי יאופיין בשמש חזקה המאירה את השחקנים, כאשר הצל שלהם על הדשא נראה טוב מתמיד בהתאם, בעוד שבלילה באירופה אור הזרקורים מהיציע יאיר את המגרש לגמרי.

אלא שגרפיקה מדהימה היא שום דבר לעומת משחקיות מהנה, ו-FIFA 18 יציע כנראה את המשחק הטוב ביותר של כדורגל על ​​קונסולת. הקפיצה הגדולה ביותר השנה היא בתנועות השחקן, וזאת בשל מערכת התנועה החדשה. תוכלו להבחין בשינוי ברגע שתתחילו לשחק בזה ועל כך אין ספק. EA אמרה שבמקור לשחקנים הייתה אנימציה אחת לכל תנועה - צעד מלא אחד למשל. אלא שעכשיו לשחקנים יש אנימציה שונה לכל פריים אחד וזה מוביל לתנועה חלקה הרבה יותר. כמו כן אמנם התרגילים ב-FIFA נראו לעתים קרובות רובוטיים וחוזרים על עצמם, אבל עכשיו זה הולך להשתנות.

מערכת הכדרור שופצה, וזה נובע ממערכת תנועה משופרת. הרבה יותר קל וגם הרבה יותר כיף לשמור את הכדור ברגליים של שחקן כמו הזאר למשל. החיכוך של הכדור בקרקע התחזק, כלומר הכדור נדבק למגרש יותר מאשר קודם לכן והוא ירגיש איטי יותר כתוצאה מכך. זה יהיה בסדר גמור, אבל בכל זאת יורגש די מוזר בהתחלה ולוקח קצת זמן להתרגל לזה.

ההגבהות במשחק שונו כך שמוצע מגוון רחב יותר של כדורי הגבהה, ויש להם סיבוב גדול יותר, אשר הופך את ההגבהות ליותר ריאליסטיות בהשוואה לכדורים הישרים יחסית שהוגבהו בשנה האחרונה.

The Journey

המסע עם אלכס האנטר, שהופיע לראשונה בשנה שעברה, יכול היה בקלות להיות מושם ללעג על הניסיון להוסיף עוד שטויות למשחק. אך זה היה נהדר להפליא, ולכן לא מפתיע כלל ש-The Journey יחזור לעונה נוספת. שובו של האנטר סוף סוף יאפשר לכם להתאים באופן אישי את השיער והבגדים שלו וזה נותן תחושה ייחודית יותר עם אפשרות של מעבר מחוץ לארץ (בעונה הראשונה ניתן לשחק בליגה האנגלית בלבד). הפעם ההחלטות שאתם עושים לאורך הדרך הן בעלות השפעה גדולה יותר על הסיפור.
לבסוף בטריילר של אלכס האנטר נראה כי נוכל לשחק איתו בקבוצות אחרות ולא רק קבוצות מהפרמייר ליג, למשל ריאל מדריד.

Ultimate Team

ובכן גם במצב המשחק Ultimate Team ישנם דברים חדשים - ה"אגדות" אשר היו אקסקלוסיביות רק לבעלי קונסולת ה-Xbox One מגיעות השנה לראשונה לפלטפורמות המשחק PC ו-PS4 תחת השם "Icons". בעקבות הוספת החלוץ הברזילאי האייקוני רונאלדו, גרסה מיוחדת שלו מוצעת למכירה ובה השחקנים אשר רוכשים אותה מקבלים חבילות ג'מבו פרימיום גולד בשווי 120 ליש"ט ובנוסף לכך גם את כריסטיאנו רונאלדו ורונאלדו החלוץ הברזילאי האייקוני בהשאלה לחמישה משחקים.

כמו כן לUltimate Team יתווסף גם מצב המונדיאל, אשר נראה עוד ב-FIFA 14 והוא היה ללא ספק תוספת מעולה ומהנה למשחק. מצב המשחק הזה יכלול את קלפי השחקנים של מונדיאל 2018 עם חבילות חדשות, מדי נבחרות ועוד.

FUT Lotto - אפשרות נוספת במצב המשחק Ultimate Team היא לשחק מעיין מיני-משחק בו נוכל "להקריב" שחקן טוב שלנו, לעומת שחקן טוב של היריב. זה יכול להיות שחקן רנדומלי, ויכול להיות שזה יהיה אחד החברים שלך. השחקן ש"תקריבו" יהיה שווה במחיר לשחקן של היריב, כך המצב יהיה שווה וכאשר הרולטה שתסובבו תעצור על סמל הקבוצה שלכם תזכו בשחקן של היריב וההפך. אני חושב שזו תוספת נחמדה ועוד אפשרות לזכות בשחקנים טובים.




שינוי עיקרי נוסף שמוכנס השנה במצב המשחק הזה הוא כמובן כמו בכל שנה שינוי תמונת הקלפים. השנה אני חייב לציין שלדעתי הקלפים נראים באיכות הכי טובה שיש. בנוסף לכך גם תמונות השחקנים שבשנים האחרונות נלקחו מתמונות מקוריות הפעם יונפשו וזה יפה בעיניי.

לבסוף, ראוי לציון כי גם אנימציית פתיחת החבילות השתנתה, לדעתי האנימציה ב-FIFA 17 הייתה היפה ביותר לעין, אך נתרגל גם לחדשה.

FIFA Street

אומרים שאת הטוב שומרים לסוף, אז לסוף המאמר הזה השארתי את הדבר שאני מצפה לו יותר מכל, והוא מצב משחק ה-FIFA Street שהובטח לנו עוד בשנה שעברה עם השם FUT 5-A-Side. בסוף זה לא קרה ולא ראינו שום נקודת אור בנוגע למצב המשחק הזה, אך השנה אני מקווה שזה יקרה, ונראה שמקור לא רשמי הראה ש-FIFA Street יישאר בשמו המלא ונוכל להוריד אותו ישירות אל תוך המשחק. לצפייה במקור המלא עברו לאתר הבא. חברת EA אינה מסרה פרטים בקשר למצב המשחק FIFA Street אז כנראה שנצטרך להמתין בסבלנות ליציאת המשחק המלא.

רושם ראשוני

אתחיל בהצגת המשחק בכנס E3 2017 - בציפייה רבה למשחק החדש, למרות שלא הודלפו פרטים רבים, עדיין ציפיתי וחיכיתי כמידי שנה, אלא שהשנה על פי מה שראיתי בכנס E3 התאכזבתי לראות שמצד החברה EA חל זלזול רב ביחס לשנה שעברה, אפשר לראות את זה תחילה בטריילר, וגם בזמן בו המשחק הוצג לקהל הרחב בכנס (פחות מ-5 דקות).

באופן אישי אני ציפיתי מחברת EA להציג את הכותר הרשמי שלה באופן הכי טוב שיכול להיות, כמובן שכל זה מושפע משנה שעברה (הצלחת FIFA 17 והצגתו הגרנדיוזית שהייתה לאחת מהטובות ב-E3 2016), אך השנה זה היה מצומצם מאוד.

ובכל זאת אי אפשר לדעת כיצד המשחק המלא יהיה עד שלא יצא, אך לאחר צפייה בכמה משחקים, אני יכול להגיד שבאופנים מסוימים FIFA 18 כבר עשה מספיק כדי לתפוס את תשומת לבי. האווירה המשופרת בתוך האיצטדיונים והריאליזם בפנים של השחקנים אשר עברו שיפור משמעותי גורמים לסדרה לעלות בכמה רמות. לא סביר להניח שזה ימשוך את השחקנים של PES, אבל זה עוד ציון דרך מרשים בסדרה.         
                                                     
FIFA 18 יושק עבור PS4 ,PS3 ,Xbox One ,Xbox 360 ,Nintendo Switch ו-PC ב-29 בספטמבר 2017. בסוף טריילר הבכורה מופיע לוגו ה-PS4 Pro, המראה, אולי, שהמשחק יציע תמיכה נוספת עבור קונסולת המשחקים המתקדמת של סוני. בעניין מיקרוסופט עדיין לא ידוע אם Xbox One X יזכה לגרסה משודרגת או לא.

מה דעתכם על המשחק FIFA 18 - נראה מבטיח או עוד משחק ממוחזר? האם תקנו את גרסת האייקון החדשה? ספרו לנו על כך והישארו מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.