"המושיעים" פרק 1 - ביקורת טלוויזיה

|מאת: איתמר אקסלרד|

אני מרגיש שראיתי אותה איפשהו. למעשה, אני די בטוח שראיתי את הסדרה הזו במקום כלשהו, אבל לא אותה בדיוק.

קיבלתי לאחרונה, להיכרות ראשונית, את הסדרה החדשה מרשת CBS האמריקאית, שמשודרת אצלנו בארץ ב-Yes. הסדרה נקראת בשפת הקודש - "המושיעים", ובאנגלית - "Salvation".

הסדרה מתמקדת בגילויו של אסטרואיד עצום שעושה דרכו מהחלל. הוא נמצא במרחק של מאות מיליוני ק"מ מכדור הארץ ועל פי כל התחזיות הוא יהווה "קוטל-כדורי לכת" - מה שנקרא: ארמגדון. לפי הסדרה, האסטרואיד צפוי להגיע לכדור הארץ תוך 180 ימים - כחצי שנה.

הסדרה מתמקדת בשלושה שחקני מפתח שניתן לשים לב בבירור אליהם במהלך פרק הפתיחה של הסדרה. ליאם (צ'רלי קול), סטודנט לתואר מתקדם בפיזיקה, שאחראי על הגילוי המפחיד; דאריוס (סנטיאגו קבררה), מיליארדר וגאון טכנולוגי אשר משוכנע שיש באפשרותו להציל את העולם (או לפחות 160 אנשי מפתח מכלל העולם) אם רק יתנו לו יד חופשית לעבוד על זה; גרייס, נציגה בדרג נמוך יחסית מהפנטגון שמגלה שהבוס-מאהב שלה היה מודע למצב יום הדין שעומד בפני האנושות ושיקר לה לאורך הדרך על הניסיונות לשלוט על הסיטואציה.

המצב מוביל לשיתוף פעולה די טיפוסי בין המיליארדר, המדען ואשת הפנטגון לעבוד מחוץ למערכת הרגילה על מנת לנסות למצוא פתרון לקטסטרופה שכדור הארץ עומד בפניו, כל זאת מבלי לעורר את חשדם של אזרחי העולם. לא ממש סיפור מקורי או מעורר מחשבה. במיוחד כאשר ידוע שהסדרה הזו הייתה כבר בתכנונים מאז שנת 2013 וקיבלה אור ירוק לשידור רק בשלהי 2016. זה לא מעורר הרבה בטחון בסדרה מצד המפיקים שלה והרשת שלבסוף הזמינה עונה מלאה ממנה.

הפרק הראשון מרגיש מאוד נוסחתי עם נושא כללי של "אני לא מוכן/ה שלילדה / חברה / בת זוג שלי לא יהיה עתיד", אז למטרות מוטיבציה, אנחנו מקבלים דמויות משנה בצורה של סופרת מדע בדיוני צעירה ויפה שתוך דקות מתאהבת בליאם והוא בה והבת של גרייס, המסיימת את התיכון עם המון מחשבות לעתיד מבלי הידע כלל על מה שמצפה לה. לגרייס באופן מובן קשה מאוד לראות את בתה האופטימית, מה שמוביל אותה חזרה לדאריוס לנסות להוציא לפועל את תכנית ההישרדות שעוד אין לו ממש.

כדי לסבך את העניינים, ישנו ארגון מסתורי שמחסל או מוציא מהדרך אנשים שעלולים לפגוע באינטרס הלא ידוע עד כה כמו את הפרופסור של ליאם, אשר מיד לאחר שליאם פונה אליו לעזרה נעלם. בנוסף יש את הדמות העיתונאית הצעירה והיפה שמרגישה שיש משהו שלא מסתדר ומחפשת את הסקופ שלה דרך ליאם. אני בטוח שעוד יתגלו טוויסטים רבים בעלילה במהלך 12 הפרקים של העונה הראשונה, אבל זה מה שיכולנו לראות לעת עתה.

אין שום דבר ממש יוצא דופן באופן בו הסדרה נראית ויזואלית - מאוד טיפוסית ולפעמים מעט משעממת. עם זאת, היא לחלוטין נסבלת. הפרק הראשון מציג היטב את הנפשות הפועלות ושולח אותן לדרכן.

הנה הטריילר לעונה:


ציון סופי: 6.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.