ממשק משתמש חדש לגמרי בדרך ל-Xbox One; חברים בכירים בתכנית הבוחנים כבר משתמשים

|מאת: לידור אטיאס, מנהל Xbox Israel Community|

על אף שהוקצו משאבים לעבודות מחודשות על ממשק המשתמש של ה-Xbox One כבר בחודש מרץ האחרון, מיקרוסופט הציגה עיצוב מחודש נוסף של ממשק המשתמש של הפלטפורמה שלה. לצד דברים אחרים, הממשק הזה כולל מסך בית חדש לגמרי ש"מתמקד במהירות, התאמה אישית והבעה."


כפי שניתן לראות בתכני המדיה שנחשפו, מוצגת פה תבנית שונה בצורה קיצונית מקודמתה, אך מבחינה אסתטית אין שוני גדול. מסך הבית מכיל תפריט חדש שמאפשר לך לחזור בחזרה אל מה שעשית קודם לכן, עם 2 הצעות שונות (למשל - המלצה על חבר חדש שמשחק משחקים דומים לאלה שאתה משחק), והצגת מבצע שאמור להיות רלוונטי לכם. ממש מתחתיו יש אזור שמכיל קישור לתפריט החשוב של המשחקים והאפליקציות האישיות (My Games and Apps), כמו גם משחקים ואפליקציות ששיחקתם או השתמשתם בהם לאחרונה וקישורים למקומות נוספים. בסרטון, אחד מהאזורים מאפשר לך לראות את כותרי החינם למנויי Xbox Live Gold לחודש ואחר משמש לפרסום.

מכאן, אתם יכולים לדפדף מטה למסכים אחרים לפי בחירתכם. אתם יכולים לשמור משחק או חבר מרשת ה-Xbox Live כבלוק של תוכן (עבור גישה מהירה), דבר שיוצר מסך שמכיל כל מיני סוגים של דברים לבחירתכם. הבחירה במשחק כבלוק של תוכן תכיל קישור גם ל-Hub שלו בו מידע על תכנים מצד המפתחת, איזה חברים משחקים בו כעת, לאיזה הישג אתם קרובים ועוד. אתם יכולים גם לבחור ליצור מסך שמכיל את כותרי ה-Xbox Game Pass (לא זמין כרגע בארץ) או את התכנים המוצמדים שלכם / Pins. בחירה אחרת יכולה להיות כזו שמותירה אצלכם רק את מסך הבית.

"הצוות תמיד דוחף כדי להפוך את חוויית ה-Xbox למהירה יותר ויותר," אמר מייק יברה. "בשחרור הזה, חיסלנו את ההמתנה שבמעבר בין מסך הבית, המסך החברתי ומסך המשחקים והאפליקציות על ידי איחודם לחוויה של מסך יחיד. אין יותר מסכים קופצים כך שאתם יכולים להגיע לכיף מהר אפילו יותר."

התפריט The Guide גם שונה שוב, וכמו העריכה הקודמת, המיקוד הוא סביב מהירות. בגרסה הזו, הכרטיסיות מסודרות בצורה אופקית במקום אנכית ויש עכשיו גם "מרכז פעילות" ובו קישורים להגדרות המערכת, לצד דברים אחרים.

שינוי אחר כולל כרטיסיית קהילה / Community שעוצבה מחדש במסך הבית ואשר מציגה יותר בפניכם בוות אחת. כמו מסך הבית, אתם יכולים להתאים אישית את מה שמוצג גם בו בעזרת מערכת פילטרים.


שימו לב לכך שגם The Creators Collection תהיה זמינה במסגרת העדכון הזה ותחשוף אתכם אל משחקים שונים שפותחו על ידי מפתחים ושחקנים. התכונה הזו מאפשרת גם למפתחים וגם לשחקנים לפתח באמצעות הקונסולה הפרטית שלהם משחקים.

לבסוף, תמצאו בעדכון הזה גם את הסייען של המכשיר - ה-Xbox Assist. הוא יסייע לכם במגוון דרכים בשימוש בקונסולה. הסייען יאפשר לכם לבצע אופטימיזציה למכשיר שלכם באופן אישי, הוא יעדכן אתכם לגבי בעיות שמפריעות לחוויה שלכם ויותיר אתכם בעניינים. כפי שבטח שמתם לב, כל עדכון גדול שכזה למערכת ההפעלה משנה את מיקום התפריטים והסדר שלהם וכעת תאלצו להתרגל שוב מחדש היכן כל דבר נמצא, כך שהסייען יוכל לעזור לכם עם זה.


בעניין הבאגים שקיימים כבר כעת - ייתכן ותצטרכו גם לסדר ולהחזיר את התכנים המוצמדים / Pins הישנים שלכם שנעלמו לאחר העדכון וכמובן יש לשים לב לכך שעדיין יש באגים קודמים שלא סודרו, כולל בכל הנוגע למועדונים / Clubs במשחק.



מה דעתכם על זה? מחכים לתצוגה החדשה או שאתם כבר משתמשים בה במסגרת היותכם בוחנים? ספרו לנו והישארו מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.